שאל את הרב

קצת נסחפנו – רוצה לתקן

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 29/10/02 22:30 כג בחשון התשסג

שאלה

שלום!

אני בת ,17 בשלוש שנים האחרונות אני אוהבת מישהו הייתה תקופה שהיינו ביחד והאהבה שלנו הייתה גדולה מאוד ואפילו תמיד דיברנו על זה שנתחתן חשוב לציין ששנינו בכיתה י"ב כשהיינו ביחד לא שמרנו נגיעה ודיי נסחפנו(אבל לא עד הסוף).

מאז נפרדנו(הוא החליט שחשוב לו לשמור נגיעה וניתק קשר עם בנות) ועברה שנה ועדיין אנחנו אוהבים אך בעיקרון ניתקנו קשר רק מדיי פעם מפגשים באקראי.

השאלה שאני רוצה לשאול היא:

לא מזמן הופנו אלייך 2 שאלות שנורא ניקשרתי לתשובות שלך אליהם:

1) זה על הבחור שלא מפסיק לחלום על מישהי והוא שאל מה המשמעות ומה לעשות ואמרת לו שהוא צריך לשכוח ממנה ויש דרכים כשקראתי את התשובה הופתעתי ,לא ידעתי שיש דרך לשכוח מישהו שאוהבים ןאם יש אז אולי תוכל לגלות לי אותה כי דיי קשה לי לשאת אהבה כל כך גדולה בלב בלי היכולת להוציא אותה.

וגם בעניין החלומות אם תוכל להרחיב כי גם אני חולמת חלומות תכופים על הבחור הזה,שאנחנו חוזרים וכו..

2)התשובה השנייה שרשמת היה למישהו שרשם על אהבה טהורה שיש לו למישהי ומה הוא יכול לעשות ואמרת לו לנתק את הקשר ולא להבטיח חתונה אחד לשני והרחבת בנושא.

אני רוצה לציין שאני ממש הוקסמתי מהתשובה שלך בנושא זה וזה גם דיי הפחיד אותי כי אני והבחור הזה תמיד היינו מדברים על חתונה ואפילו אחריי שנפרדנו תמיד היינו אומרים שאנחנו מושלמים אחד לשני וזה אמור לקרות...אבל תמיד בסוף היינו אומרים שזה רק בגדר דיבור ולא הבטחה.

אבלהדיבור הזה נכרת לי בלב ואני לא יוכל להמשיך הלאה בחיים שלי ולצאת עם בחורים אחרים כי אני ארגיש בגידה מסויימת בו למרות הנתק ממנו והחוסר מחויבות.איך אני יכולה לצאת מזה???

אני מצטערת על האורך של השאלה פשוט אלה דברים שהרבה זמן שמרתי בבטן.

אשמח אם תוכל לענות לי בהקדם האפשרי.

תודה מראש!!!

תשובה

בס"ד

שלום.

נדמה לי שאני קורא בשאלה כי אילו הדבר היה תלוי רק בך הייתם ממשיכים להסחף ולהסחף עוד ועוד.

האם רק בגלל שהוא התחזק אתם לא נסחפים?

אני חושב שאת צריכה לא להסחף לשום מקום בגלל עצמך.
כדאי לך לנווט את "ספינת החיים" שלך - רק כך היא תוכל להגיע אל איזה שהוא יעד שתציבי לעצמך.

אולי הדרך תהיה ארוכה ואולי קצרה. אבל אם אקח את המשל שהשתמשת בו ונמשיך אותו קצת תראי כי ספינה שיוצאת מחופי אירופה או אמריקה לכיון ישראל והנווט יתן לה להסחף לכיון הרוח או הגלים – לעולם לא יגיע אל היעד. גם לא אחרי עשרים או שלושים שנה. יותר סביר שספינה כזו תטבע לפני שתגיע לאיזה שהוא מקום. אם הספן יכוון את הספינה במנוע, במפרש או אפילו במשוטים הוא יגיע אל היעד. אחרי שבוע או חודש, אבל הוא יגיע.
אני מקווה שלפחות עכשיו ברור לך שהדרך שבה הלכתם בשלוש השנים האחרונות - היא לא כל כך נכונה. יצרתם "קשר לא קשר" ואת מרגישה בצדק כי מצד אחד הוא מפריע לך ליצור קשר בריא בעתיד. ומצד שני הוא "קשר לא מחייב".
אם לא תעשי מעשה דרמטי - את עלולה להשאר "תקועה" במצב הרגשי הזה הרבה זמן. תרגישי קשורה אליו, הגעגועים ימשכו אותך –את תלכי ותתקשרי ב"מחשבות אמת" או ב"דמיונות שווא" וכשתצטרכי להקים את בית הקבע שלך – את תהיי כל כך "קשורה" שלא תוכלי ליצור "קשר בריא" של "אהבה אמיתית".
לכן תעשי כעת מעשה דרמטי.
"כריתות"
לא "גט כריתות" – כי לא היית נשואה אליו. אבל לנתק את המחשבה ממנו.
איך לנתק מחשבה?
ראי בתשובה
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=14246
יש ספר שאני ממליץ להרבה אנשים ושמו "מדיטציה ויהדות" שזה ספר שצריך לקרוא אותו כמה פעמים ולתרגל אותו ולהתאמן עליו עד שמצליחים ללמוד שליטה על מחשבות.
---------
אני רוצה לומר לך משהו חשוב.
למזלך - שמרת על עצמך.
למזלך - לא נסחפתם עד הסוף – כי אז הייתם כל כך מחוברים חזק כל כך שהיה לך מאוד קשה להתנתק ממנו על מנת שתוכלי להקים את ה"קן החמים שלך". בית נאמן בישראל.
---------
מה שאת צריכה לעשות כעת זו "תשובה".
ואל תשאלי אותי "הרי אני דתיה?". על מה אחזור בתשובה?
את צריכה לדעת לפחות היום כי כל "קשר עם בחור" אינו "משחק".
לא משחקים בדבר הכי חשוב שיש לנו.
לא משחקים ב"אהבה".
הדבר הראשון שצריך לעשות בכל דרך התיקון שלך תהיה ההכרה בעובדה הזאת.
לומר לעצמך: בעזרת ה' - אני לא משחקת יותר ב"רגש האהבה"!!
ברגע שזה יהיה מוחלט אצלך.
ברגע שתחליטי שאת מתנתקת מכל ההנאות שהיתה לך בקשר עם אותו חבר.
שתצטערי על משחקי האהבה שלכם. על ההסחפות. רק אז יהיה "מצב לתיקון"
אבל אם תתגעגעי לכל ההסחפות שלכם ותאמרי בלבך מה שהיה – היה נחמד אבל אני לא רוצה את הגעגוע שקשה להכיל אותו. תכניסי את עצמך למצב בלתי אפשרי. אי אפשר ליהנות מ"הנאות האסורות" ולצפות שהן לא ישפיעו לרעה.
לכן אימרי לעצמך באופן חד משמעי מעכשיו אני קושרת קשר עם רק הבחור שאהיה איתו לכל החיים. רק לן אני מגלה את ליבי. רק איתו אני מתחברת. רק בקדושה ורק בטהרה ורק באהבה גדולה.
רק אז את תתחילי את "תהליך ההבראה" שלך מה"קשר לא קשר". מה"קשר הלא בריא".
רק אז תוכלי ליצור "קשר בריא" עם מישהו שגם הוא "שומר נגיעה" ו"שומר על עצמו" ובמיוחד על מחשבותיו שיהיו רק לזאת שתזכה לבעל שיאהב רק אותה. שיאהב רק את מי שתהיה אשתו. לה ורק לה ולא לשום אשה אחרת. שתהיה מי שתהיה.
הלואי שתזכי לבעל שיאהב רק אותך מכל הנשים שבעולם!!.
שלא יחשוב על שום אשה אחרת לעולם!!
שרק את תהיי בליבו תמיד!!
אמן.

כתבות נוספות