שאל את הרב

קושי עצום !

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 31/07/12 15:11 יב באב התשעב

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב !

כבר נתנתי כאן רקע על עצמי , הנה הוא שוב :

אני חוזר בתשובה... התחלתי לשמור שבת לפני שנה , ועכשיו אני דתי. הייתי מוציא זרע לבטלה לפני שחזרתי בתשובה , ועכשיו ברוך ה' כבר 8 חודשים לא הוצאתי זרע לבטלה. עכשיו בחופש הגדול ובמיוחד בחודש האחרון , חזרו לי הקשיים. כל הזמן , פשוט כל הזמן אני חושב על מין (לא מרצוני , פשוט עולה לי בראש ואני שוקע בזה , וכשאני קולט מה אני עושה אני מנסה להפסיק.) , זה מדאיג אותי כי אני לא רוצה לשפוך זרע אבל זה כבד עלי...

העניין הוא שכשאני עוצר את עצמי מתחילים לי כאבי בטן , כאבי ראש קלים , בחילות נוראיות ואני חושב שאני עומד להקיא , קשה לי לצאת מהבית ! אני לא יוצא מהבית בגלל הכאבים האלו ! מה אני יכול לעשות ? אני ככה כבר הרבה זמן וגם עכשיו , קשה לי אני מרגיש לא טוב !

תודה :)

תשובה

בס"ד
שלום רב,

קשה לי להבין מה אתה בדיוק מתאר - אבל אני סבור שכל בעיה שקשורה לגוף ומטרידה אותנו - צריך לפנות ולהתיעץ עם רופא.

באשר ליעוץ התורני: הקושי מתחיל בכך שאתה מתמלא במחשבות מיניות. זו אמנם תופעה מצויה בגיל שלך, אבל אם הצלחת להשמר 8 חודשים, כדאי שתשתדל, עד כמה שאתה מסוגל, להמשיך להשמר.
דע לך שאין אפשרות לסלק מחשבות ולהשאר עם ראש 'ריק'. הדרך היחידה להתמודד עם מחשבות רעות היא למלא את עצמך במחשבות אחרות (לכן בתקופה הלימודים כאשר אתה טרוד בלימודים יותר קל לך להתמודד).
אתה צריך להעסיק את עצמך בדברים שאתה אוהב ונהנה לעשות: לקרוא, לשחק, לפגוש חברים, להתנדב, לעבוד.
תשתדל לא להגיע למצב שאתה לבד עם עצמך בלי תעסוקה מעניינת.
אם עולות בך מחשבות מיניות - אל תבהל ואל תתרגש. תשאל את עצמך מה אתה יכול לעשות כדי להעסיק את ראשך במשהו אחר. כך תצליח להתמודד עם הקושי הגדול.

כתבות נוספות