שאל את הרב

קושי לשמירת הברית

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 12/10/03 13:18 טז בתשרי התשסד

שאלה

ב"ה

לכבוד הרב שלום רב!

כבר שנתי'ים אני במצב של התחזקות מתמדת, ב"ה

הגעתי לרמות מאוד גבוהות בשבילי. זכיתי להרבה דברים מדהימים בעולמי הרוחני, ואני מודה על כל רגע. אבל, נשאר לי דבר אחד שמוריד אותי חזרה לגועל ולגיהנום-פגם הברית!

הרב אני מנסה להתגבר על זה אבל יש 2 דברים שמפילים אותי בכל פעם שאני בבית.

1)עיתונים

2)האינטרנט

הם שני המכשולים שבכל פעם שאני לבד והיצר מתגבר אלי,הם דואגים להפיל אותי!!

אני לא יכול יותר! כשאני מסתכל בדברים הרעים האלה אני מרגיש שרוף, כולי נהיה אדום, ואני כבול,אני נראה חולה,ולא יוצא מהבית עד שתחושת הגועל עוברת.

דיברתי עם אבא שלי על זה שנמאס לי ושיבטל את העיתון ואת האינטרנט בבית (איך אפשר לגדל ילדים קטנים עם כאלה דברים פרוצים בבית) והוא אמר לי בסדר אך לא נראה לי שהוא יפעל בדבר.

בכל-אופן מה עלי לעשות? זה דבר שאינו תלוי בי!

אבא שלי מסתכל עלי כאילו נפלתי על הראש ונהיתי איזה דוס,ואומר לי שזה מאוד מוזר ש"צדיק" כמוני לא משתלט על היצרים שלו... (לא פירטתי לו מה זה גורם לי בדיוק) עם אמא שלי אין בכלל מה לדבר...

מצטער על אורך השאלה, אך היא חשובה לי יותר מכל דבר!!

הרב, מה עלי לעשות???

נ.ב תענה לי באתר ולא באי.מי'יל , תודה

תשובה

בס"ד

שלום לך.

קודם כל - כל הכבוד על הרצון, ההתמדה והעקשנות במלחמת היצר. אתה בדרך הנכונה!

אני חושב שהנקודה שאתה צריך לשנן לעצמך תמיד היא - הכל תלוי בך!
אתה יכול לגלות את עוצמתך הפנימית!

אנחנו צריכים להסתכל על היצר כעל שליח של הקב"ה, שנועד להעצים ולגלות את כוחותינו. ויש לך אפשרות לכך, כי אתה פשוט יותר חזק מהיצר!

בכל פעם שאתה רואה לידך עיתון, עצור רגע ואמור לעצמך - הנה האתגר שלו אני מחכה! להוכיח לעצמי שאני מסוגל, ולא איזה סמרטוט שיצרו יכול להתגבר עליו כל פעם!

בהקשר לכך כדאי להזכיר את דברי ספר העיקרים, ששאל כיצד ניתן להתקרב אל הקב"ה דרך מצוות לא תעשה? לכאורה, הן רק מונעות שנתרחק?

ותשובתו: כאשר בא לאדם ניסיון והוא מרכז את כוחותיו ומתגבר עליו, הוא נעשה הרבה יותר קרוב לקב"ה מאשר קודם לכן, שהרי הוא ביטא בהתגברות זו את אהבתו לה'.
לעולם אל תתייאש, וזכור כי 'שבע יפול צדיק וקם'. אל תחשוב חלילה כי העובדה שאתה נמצא במאבקים גורמת לך להיות רחוק מה' - בדיוק להיפך, הרצון החזק והעמוק שיש לך להתגבר על הכשלונות מחבר אותך ממש לקב"ה, והוא בסופו של דבר ינצח את הכשלונות הזמניים.

בעזרת ה', תשפיע לטובה גם על הוריך. ככל שתרבה במעשים טובים ובכיבוד הורים, הם יראו איך התורה והקשר לקב"ה משפיע עליך לטובה, ויושפעו לטובה גם הם.
[
עלה מעלה מעלה במעלות עבודת ה'!
חזק ואמץ!

]

כתבות נוספות