שאל את הרב

קושי לקום בבוקר

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 16/03/10 14:06 א בניסן התשע

שאלה

שלום,

יש לי בעיה בקימה בבוקר, מאז שאני קטנה זה היה לי קשה,כך שזה משהו ביולוגי אולי ? גם המשפחה שלי בחלקה היא כזו. בכלל כמשפחה אנחנו אוהבים לדבר ולפעול עד הלילה אחרי חצות, נגיד 2 בלילה. אנשי לילה.. לאבי אין בעיה עם זה והוא מתעורר מוקדם אך אימי לא. הבעיה היא גם שאני אוהבת ללכת לישון מאוחר וגם אוהבת בבוקר להשאר במיטה עד מאוחר אך מתחרטת על זה אחר כך. כשיש לי עבודה לימודים או מחויבוית אני אקום אליהם,בקושי אך אקום. ואם אין לי אני יכולה לישון עד 11-12 בצהריים,גם אם נרדמתי לדוגמא באחת בלילה(מה שאומר כ 10 שעות שינה).גם יש לי קושי להרדם אפילו כשאני כבר עייפה, גם בתור ילדה הייתי כך , אני נכנסת למיטה ויכולה להיות ערה לפחות שעה עד שאירדם וזה לא תלוי במידת העייפות שלי, זה מהווה בעיה כשאני צריכה לקום מוקדם וכך אין לי מספיק שעות שינה.

הייתי רוצה להיות מסוגלת לקום מוקדם יותר בבקרים שיש לי חופש בהם ובקלות יותר כשאני כבר קמה מוקדם.שמתי לב לכך שכשאני מתרגשת אני מתעוררת מוקדם בקלות או כשאני צריכה לקום לדבר שלא בשיגרה כמו לטייל או לדבר שאני ממש רוצה, אך החיים מזמנים לנו גם הרבה שיגרה לצערי. אני גם בן אדם עם דימיון מפותח וחשיבה , שמתעסקת ואוהבת את הנושאים האלו של מעבר למציאות כמו אומנות ויהדות ורוחניות, ואולי זה גם השפעה, שהמוח שלי עובד שעות נוספות במחשבות ורגשות.

אני חושבת שאתה קם מאוחר אתה פחות פועל ופחות מספיק לעשות וגם נהיה איטי יותר, ולא הייתי רוצה שכך יהיה.

מצטערת ששאלתי ארוכה,אשמח לתשובה ,

תודה וחג שמח.

תשובה

ב"ה

שלום.

אנא עייני נא בתשובתי "לקום מוקדם" ב:
https://www.kipa.co.il/ask/show/42905

נראה לי שכדאי לך להתחיל לאזן את המערכת הגופנית לאט לאט כל יום לישון מעט יותר מוקדם מאתמול ולקום מעט יותר מוקדם מאתמול. אסור לך להרגיל את עצמיך להפוך יום ללילה ולילה ליום כי זה נגד הטבע של האדם.
גם אם נראה לך שאת "זורמת" עם זה הקב"ה ברא את העולם שבלילה אדם ישן וביום הוא ער.
ואחרי המעישם נמשכים הלבבות.

בטוב תליני וברחמים תקיצי,

בברכה,

עוזיאל אליהו

כתבות נוספות