שאל את הרב

צניעות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 23/01/07 15:48 ד בשבט התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני בחורה בת 24 מסורתית(כל החיים)-שומרת מצוות ובשנתיים האחרונות התחלתי לקחת על עצמי להתפלל כל יום תפילה אחת וכשיש לי זמן כמובן אפילו עוד אחת :) ועוד כמה תפילות קטנות-שהן גדולות כמובן. יצאתי עם חבר שלי קרוב ל- 4 שנים ונפרדנו לפני חודש בגלל ויכוחים בינינו על נושא החולצה בהתחלה זה היה חתונה בהפרדה והסכמתי לזה ועכשיו עניין החולצה שהוא רוצה שאני אלך עד המרפק- אני לא מסכימה איתו מסיבה אחת כי אני לא חושבת שזה משדר פריצות כל החיים שלי הלכתי עם חולצה רגילה צנועה(כמובן שלא גופייה)ואני מכירה המון בנות דתיות יותר ממני שהולכות ככה והם ממש שומרות אני ממש מיואשת, אני אוהבת אותו מאוד וקשה לי בלעדיו(ואני יודעת שגם לו קשה בלעדיי)הוא לא מוכן לנסות להבין בבקשה תעזור לי להסביר לו שזה כן צנוע אפילו שזה לא עד המרפק אחרי 4 שנים לזרוק הכל בגלל זה???!!!- לי אישית ממש כואב הלב

מקווה שתעזור לי

תשובה

שלום וברכה
כואב לקרוא את מה שאת כותבת.
אחלק את תשובתי לשני חלקים:
החלק החשוב והעיקרי הוא העובדה שנפרדתם. קשה לקבל את זה שהפרידה הייתה על רקע החולצה. נראה כי משהו יותר משמעותי מתרחש ביניכם, ואתם צריכים בירור הרבה יותר עמוק של היחסים ביניכם. ביחסים אמיתיים אף אחד מבני הזוג אינו קובע באופן אולטימטיבי דברים, ומבררים אותם ביחד, ומוותרים האחד לשני. העובדה שנפרדתם אחרי ארבע שנים ולא מצאתם פיתרון אולי מלמדת כי יש לו תחושה של אדנות עלייך, וכי יש לו תביעות שאת חייבת לעמוד בהן, ואם לא תעמדי בהן – זה לא ימצא חן בעיניו והוא ילך. האם את חושבת שאחרי חתונה אפשרית ביניכם זה יעבור ? האם את באמת בטוחה שכל הבעיה היא החולצה, או שמא אתם צריכים בירור עמוק יותר על מהות קשר בין איש ואישה, וצורת ההסכמות ביניהם ?
לגבי החולצה. רבים הרבנים הסוברים שאכן יש ללכת עד המרפק. ברם, את צודקת שהרבה נשים דתיות לא הולכות כך. אני מניח כי אם תחזרו האחד לשני תמצאו את הדרך להסכמה על הלבוש שלכם.

כל טוב

כתבות נוספות