שאל את הרב

צניעות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 17/07/12 15:40 כז בתמוז התשעב

שאלה

שלום כבוד הרב! אני כבר למעלה משנה וחצי יוצאת עם בחור טוב, מבית טוב ומידות טובות, משפחתי גם מאוד אוהבת אותו, וגם אני כמובן. לאחרונה התחלנו כבר לדבר על חתונה ובאמת למסד את הקשר. אני באה מבית דתי לאומי ותוך כדי הקשר התחלתי להתחזק יותר: הפסקתי ללכת לחופים מעורבים לרקוד מעורב ולשמור נגיעה. וללכת יותר בצניעות כמו שצריך. כמו כן הבחור שאיתי שגם בא מבית דתי כמו שאני באה התחיל להתחזק אך לא היה שומר על אותם דברים שבהם אני מתחזקת. כשאמרתי לו על נושא חתונה בנפרד בריקודים הוא קיבל זאת קשה אך הסכים איתי ושלם עם ההחלטה. לגבי בריכה בנפרד גם היה לו מאוד קשה אך השלים עם הזמן, אך כרגע שאמרתי לו שזה בלתי אפשרי שנלך עם משפחתו לטיולים כמו טבריה או אילת שזה פעם בשנה כבר התנגד מאוד ואמר שאני מפרקת אותו ממשפחתו ומרחיקה אותו וזה כבר יותר מידי בשבילו. אך הסברתי לו שלא אוכל לגדל את ילדיי בצניעות ולהכניס אותם לבריכה שבו בנות דודות שלו ודודותיו לא הולכות בצניעות. קשה לבחור עם הדבר הזה ועכשיו אנחנו בדילמה קשה ומאוד מאוד קשה לשתינו. האם לבטל חתונה בגלל הדבר הזה?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הבחור צודק, קשר עם המשפחה הוא חשוב מאוד. אסור לך לפגוע בחיבור שלו עם משפחתו.
לא דומה הדרישה שלך לצניעות בריקודים בחתונה או בהמנעות מבריכה מעורבת לדרישה שיתרחק מהמשפחה שלו.

אין צורך להיות קנאית להשפעת בני הדודים על הילדים שלך כשיהיו בני החמש (לפני גיל 5 גם ככה לא מקפידים על רחצה נפרדת...) יש עוד כמה שנים עד שתגיעו למציאות הזאת, עד אז כבר ימצאו פתרונות יצירתיים.

משפחות רבות מוצאות פתרונות לקשר טוב ולבילוי משותף, למרות שחלק דתיים וחלק חילוני. אתם צריכים לראות זאת כאתגר - לא לוותר על הקשר המשפחתי למרות הקשיים.

כאשר תהיו רגישים ומתחשבים זה יזמין יחס זהה מהצד השני, הם יבינו ויתחשבו בכם. ראיתי משפחות שחלק נמצאים בים או בבריכה ואחרים יושבים (לבושים בצניעות) על החוף עם שאר המשפחה...

התנהגות עדינה ומתחשבת (שלא מוותרת על דרישות ההלכה) יוצרת הרבה הערכה ומעוררת רצון להתקרב - זו הדרך הטובה ביותר לעודד עוד בני משפחה להתחזק ולהתקרב לתורה ומצוות.

כתבות נוספות