שאל את הרב

צניעות זה אומר אופי טוב?

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 28/06/20 09:11 ו בתמוז התשפ

שאלה

היי הרב

בזמן האחרון יש לי שאלה שמעסיקה אותי כל הזמן-

אני לא מבינה למה יש בנות שהולכות קצר אבל לא צמוד ולא מתבלט ויש להן אופי מדהים והן בנות טובות ואיכותיות (יש לי גם חברות כאלו)?

אני חושבת שזה אפילו לא מהקטע של לוותר לעצמם כי הן לא אוהבות ארוך וכו'.. זה נובע מאי הבנה כזו שגם עכשיו פתאום היא נכנסה לי-זה בגדים קצרים ולא יותר מזה..

למה אני צריכה כל הזמן להתאמץ בשביל הצניעות ווואלה לא תמיד אני יוצאת בלב שלם מהבית..

אשמח ממש לתשובה

תשובה

שלום נועה, ימים מעט עמוסים היו לי השבוע. בסדר העדיפויות אני מדרג את השאלות שמצטברות לפי דחיפות, וכעת התפניתי לכתוב תשובה.

מהדברים שלך אני מרגיש שצריך להקדים משהו בנושא הצניעות:

לנושא הזה יש שני מרכיבים: צניעות זה סדרה של הלכות, וצניעות זו מידה בנפש.

הצניעות ההלכתית מוגדרת כך שלא חושפים אברים וקטעי איברים לפי המוגדר: מתחת המרפק ומתחת הברך. ואמר מרק טווין "הבגדים נועדו לחשוף אותנו. להראות ברבים את מה שאנו מעוניינים להסתיר באמצעות הלבוש".

אבל העניין החשוב כאן הוא התחושה שלך בתוך הצניעות כערך, כדרך חיים. כשאת הולכת בצניעות את בעצם משדרת לעצמך שאת רוצה לשמור את היקר מכל, את הדבר הכי גבוה בגוף, למשפחה שלך, לבית שתקימי. לאישך. אל לך להרגיש שהצניעות 'חונקת' אותך אלא להפך, מצילה אותך ומאצילה אותך.

זה נכון שיש בנות עם אופי טוב למרות שהן לא מתלבשות צנוע, כי האדם הוא מכלול פעולות דעות ומידות. אי אפשר לבחון מישהי רק על פי צניעות הבגדים. זה כמו שיש מישהו שאוכל פיצה פעם בשבוע והוא עדיין רזה. כי במקביל הוא רץ כל בוקר חמישה קילומטרים. זה אומר שפיצה זה בריא? ממש לא. החברות מסביב עושות את הבחירה שלהן, אבל את נאמנת לערכים שלך, ושלך בלבד. את מאמינה שהצניעות היא דרך חיים.

נכון שהמצב היום לא טוב מבחינת גדרי צניעות, אפילו בציבור הדתי, אבל בדיוק בגלל זה הקדוש ברוך הוא שם אותך במקום הזה בזמן הזה. כדי להראות שאפשר גם אחרת. אפשר להיות צנועה, וכדאי להיות צנועה.

בהצלחה בדרכך!

כתבות נוספות