שאל את הרב

ציפייה לגאולה

חדשות כיפה הרב בניהו ברונר 20/04/02 16:10 ח באייר התשסב

שאלה

"אני מאין באמונה שלמה בביאת המשיח, ואף עפ"י שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא..."

כולנו מכירים את המשפט/שיר הזה...ואוצרים אותו כ"כ הרבה פעמים...

אבל בכל זאת אני מרגישה שאני לא מאמינה באמונה שלמה בביאת המשיח...אני מאמינה שהוא יבוא בע"ה כי זה כתוב וככה חינכו אותי...אבל אני לא מרגישה שאני באמת מחכה לבואו..

זה אולי נשמע מוזר בטח בתקופה של היום שכולנו הרי רוצים גאולה...אבל אני די מפחדת מכל המצב הזה. תמיד כשמדברים על אחרית הימים ועל בוא המשיח זה מעורר בי איזושהי רתיעה ואני ישר מחליפה נושא כנראה בגלל שאני פוחדת שפתאם כל המציאות חיים שלי תשתנה ושזה יהיה עולם חדש ושונה ואולי אני מפחדת כי אני לא באמת יודעת מה יקרה ובגלל כל מה שקצת שמעתי על איך שהרבה ימותו...

בכל מקרה אני קצת "אובדת עצות" כי אני מרגישה שבגלל הפחד והחוסר אמונה הזה שלי אני אולי מעכבת קצת את הגאולה?

וגם אם לא אני באמת רוצה לחכות למשיח אף על פי שיתמהמה....

אז אני אשמח מאוד אם תוכל לעזור לי לרצות מבפנים שתבוא גאולה...בע"ה...

המון המון תודה...

אופק.

תשובה

ב"ה י' אייר תשס"ב

שלום רב!

תודה על שאלתך, נראה לי שרבים מתלבטים באותה בעיה. קיימת רתיעה מובנת מהבלתי ידוע, ובגלל דבר זה לעיתים נוח יותר לותר על הבלתי נודע, ולהתסתפק במציאות החיים הקיימת למרות שהיא מסובכת ולא מושלמת.
אבל אנו מאמינים בגאולה, בעולם מתוקן על הגאולה נבאו כל נביאנו, וזה אחד מעיקרי האמונה שלנו.
הרמב"ם בסוף הלכות מלכים קובע שבגאולה עולם כמנהגו נוהג, זאת אומרת שחוקי הטבע ישארו על מתכונתם הנכחית , אלא שהתנהגותם של בני האדם תשתנה לטובה, וכולם ירצו להתקרב אל הקב"ה, "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".

אין אנו יודעים הרבה על פרטי הגאולה, וגם הרמב"ם קבע שלא נדע את הפרטים עד שיהיו, אלא שאנו יודעים את הדברים בצורה כללית, וכפי שהם נראים מדובר על עולם טוב ומושלם. ואנו מאמינים בקב"ה המנהיג את עולמו בחסד, כך הוא בראו וכך תהיה הגאולה. זה נכון שכל דבר גדול לפני שמגיע יש ייסורים ואלו הם חבלי משיח, והיו אמוראים שהעדיפו לא להיות בתקופת חבלי המשיח, אבל אותנו לא שאלו.

אנו צריכים לצפות לבואו של משיח בן דוד בקומה זקופה ולא לחשוש. לא כדאי לעסוק בהפחדות למיניהם על כל הפורעניות שעלולות לבוא, אין אנו יודעים מאומה, הקב"ה מנהיג את עולמו, ואנו מקוים שכבר סבלנו רבות עד כה כך שהרוב כבר מאחורינו, ואנו מחכים רק לטוב שיגיע על פי הבטחת כל נביאנו.

אם נחשוב רק על הטוב, נצפה לו, ונכשיר את הלבבות לקבלו, נזכה במהרה לראות עין בעין בשוב ה' ציון כפי שכבר ראינו בדורנו את ראשית צמיחת גאולתנו.

בברכת התורה

בניהו ברונר

צפת

כתבות נוספות