שאל את הרב

צבא

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 29/10/13 17:35 כה בחשון התשעד

שאלה

שלום כבוד הרב.

ברצוני לשתף ולהתייעץ עימך.

למדתי באולפנה לבנות בחטיבה, ובתיכון עברתי לביהס חילוני..

לצבא התגייסתי לפני כחודשיים, ועכשיו אני מלאת חרטה.. אני חשה כי הצבא מוציא ממני אנרגיות שליליות, המון צער וכאב ואף את הנשיות שצריכה להיות בכל אישה..

כיום אני מנסה לחזור ולהתחזק ולנסות לחבור שוב לרוחניות ולאמונה השלמה בקב"ה.

אני מנסה לצאת מהצבא בעזרת הפטור דתי שאותו לא בטוח שאקבל.. מה יהיה עלי לעשות במידה ולא אקבל אותו? אני מרגישה מתוסכלת שאני מנסה לחזור בתשובה מלאה אך הצבא עוצר בעדי ומקשה עלי כשאני אמורה לעבוד גם בשישי ובשבת..

אני רוצה להאמין, מתפללת המון ומתייעצת עם רבנים, שהקב"ה יעזור לי לחזור אליו ויעזור לי להשתחרר מהצבא.. למרות שזה מאוד קשה..

דבר נוסף בו אני חשה לאחרונה הוא כשאני מנסה לדבר לקב"ה אני לא תמיד מרגישה שהוא שומע אותי, אולי זה בראש שלי ואולי זה פסיכולוגי.. אבל בעבר כשהייתי פונה אליו הייתי מרגישה אותו ומרגישה שהוא איתי ומקשיב לי..

אני מרגישה זאת גם היום אך לא תמיד.. אני קוראת בכל יום כמה פרקי תהילים, נוטלת ידיים ומברכת כמעט על הכל.. ברור לי שהחזרה בתשובה אינה יכולה להיות פתאומית והיא צריכה להיות בשלב שלב..

רציתי לשאול מה אני אמורה לעשות כדי להרגיש אותו כמו בעבר וכדי להרגיש שהוא שומע אותי.

דבר נוסף ואחרון, לפעמים בעת שאני מתפללת כשאני חשה כמו שסיפרתי שהוא לא שומע אותי רצות לא מחשבות בראש האם הוא קיים, הוא קיים אני יודעת את זה ואני מאמינה בזה, אבל איך אני אמורה לעצור את היצר הרע הזה שמכניס לי את המחשבות הללו לראש?

בשורה התחתונה אני מאוד רוצה לחזור בתשובה וגלית בקשיים רבים.. אני רוצה להיות קרובה אליו ורוצה שיהיו בי מעלות רוחניות, אני רוצה להתחבר אבל קשה לי. איך אעשה זאת כבוד הרב?

תשובה

בס"ד
שלום רב,
את צריכה לבקש עזרה:
1. לפני הכל, בקשי עזרה מגורמים בתוך הצבא שיכולים לעזור לך - כתבי מכתב לרב הראשי לצה"ל שבו תפרטי את הקשיים שלך בצבא, ובקשי את עזרתו.
2. אולי אפשר להתראיין אצל קצינת חן הממונה עליך לבקש לעבור ליחידה אחרת שבה יש יותר אפשרות לשרת כחיילת דתיה.
3. צריך למצוא מקום דתי להיות בו בחופשות ובשבתות. לשם כך תפני אל מדרשה לבנות כלשהי ('מכון אורה'; 'נשמת' וכד') לקבל מהם הסכמה כזאת.
4. בענין התפילה והרגשת הקירבה - אם היתה לך הרגשה כזאת בעבר היא תחזור. את צריכה למצוא דרכים למלא יותר את הרגש הדתי שלך: להתפלל בהתרגשות, לומר תהילים בדבקות, להתפלל במקומות שמעוררים אותך (בשדה - בבית הכנסת - במקומות קדושים...) ללמוד דברים שמעשירים את הרגש (חסידות וכד').
5. ביצר הרע של הרהורים לא נלחמים. היצר רוצה - שנלחם בו, כך הוא יעסיק אותנו יותר ויותר.
לא מתעסקים עם יצר הרע של הרהורים, מתעלמים ממנו. במקום זה מתמלאים בהרהורים של יצר הטוב: לומדים דברים של קודש, מהרהרים בעניינים של קודש, שואפים וחולמים על קודש והתקדמות בקודש...
6. את רושמת: "...אני רוצה להיות קרובה אליו ורוצה שיהיו בי מעלות רוחניות, אני רוצה להתחבר..." הרצונות הללו הם האמת הפנימית שלך, כל השאר אלו קליפות. אל תתני ליצר הרע לבלבל אותך. תמשיכי לדבוק ברצונות הללו, לרצות אותם, להתפלל עליהם, להצמד אליהם להשתוקק להם - זה תהליך מתמשך אבל אם מתעקשים מצליחים להתקדם בו עוד ועוד: הקליפות נושרות והתוך הפנימי מתגלה לעין כל.
בברכה!

כתבות נוספות