שאל את הרב

צבא-למה לא?!

חדשות כיפה הרב שי פירון 13/02/02 06:07 א באדר התשסב

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב שלום וברכה!

קראתי אחת מתשובותיך בהקשר לשירות לאומי/צבא

בה כתבת שאין זה נכון שבצבא בנות עושות מ-ש-ה-ו

ואני חייבת לציין שאינ חולקת על דעתך- בכל מקום שבו אתה עושה משהו ולא משנה מה אתה מוסיף- זה גם חשוב להיות בורג קטן ואפילו הכי קטן כי בלעדיו הכל לא מצליח!

אני מסתכלת וקוראת על הנח"ל החרדי- למה אי אפשר לעשות זאת גם לבנות הרוצות לשרת אך בגלל צניעות ובעיות הלכתיות אלו ואחרות אינן יכולות

ההרגשה שאתה שומר על א"י במיוחד עכשיו בימים אלו- היא כל כך עצומה ובגלל "הדת" איני יכולה לעשות זאת!!!

אשמח לקבל תגובה בהקדם!!

רותי

תשובה

ב"ה


רותי,

ברכת ה' עלייך!

א. לא זכור לי שכתבתי שבנות לא עושות כלום בצבא. חלילה! אני מכיר בנות שנושאות בתפקידים משמעותיים בצבא.

ב. אין לי ספק שהמצב הקשה מעורר אצל כולנו את הצורך ליטול חלק בהגנה על המולדת. זה נוגע לשירות בנות ביחידות קרביות ולא למורות חיילות וכו'. הצעתך בעניין הנח"ל החרדי לבנות מצריכה שתי הערות מרכזיות:
א. נניח שמן הבחינה ההלכתית תפתר הבעיה, עדיין יש לבחון את הבעיה מכיוונים נוספים כגון התאמת השירות הקרבי לאופיין של הנשים. כשאני אומר התאמה אינני מתכוון לכך שנשים לא מסוגלות. הן מסוגלות! זו עובדה! השאלה היא אם זה רצוי? האם אין צורך בהבחנה בין אופי נשי לאופי גברי???! למה לא למנוע את הטשטוש הנורא שקיים בחברה המודרנית?! האם אין בכך פגיעה בנשיות?
ב. אין לי ספק שהבעיה לא יכולה להפתר לחלוטין כשם שהנח"ל החרדי לא מהווה פתרון למה שהחרדים מחפשים ולכן רבים מהם לא מתגייסים למסגרת זו.
יחד עם זאת, יתכן והקמתה של מסגרת מעין זו עדיפה על הליכה לכלל צה"ל. אלא, שאז תיווצר מציאות של לגיטמציה לצבא וגם מי שלא מתאימה למסגרת זו, תלך והנזק יהיה גדול.

3. כיוון שאמרת שתרומה נבנית מצירוף של דברים קטנים, הרי שאין ספק שגם במסגרת השירות הלאומי תוכלי לתרום למצב הכללי בעם ישראל.


בברכה,

שי

כתבות נוספות