שאל את הרב

פתרון חלומות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 26/05/09 18:32 ג בסיון התשסט

שאלה

קודם כל, שלום.

שמי אליזבט, והיה לי חלום שממש מטריד אותי כבר שבוע, זה קרה בתאריך 09/05/2009 יום שבת לפני 7 בבוקר.

אני דיי מפחדת להודות אבל, חלמתי על אלוהים..

החלום התחיל שאני בבנין גבוהה ממול לים, החלון היה גדול ופתוח לרווחה, היה שמש וים יפייפה, אחרי כמה דק' זה הפך להיות סערה,גשם, ברקים, רעש,גלים גדולים,רוחות חזקות וממש הרגשתי בכל גופי ,ואז שמעתי קול כבד שדיבר עלי בלי שיראה מאיפה ומי מי זה בה, הוא כבר דיבר עלי בעבר בגיל 12,בחלום אני ממש נלחצתי,פחדתי, ידעתי מי הוא, הרגשתי שזה באמת ה'.הוא ניסה להרגיע אותי בחלום ושאין לי צורך לפחד מימנו.הוא נתן לי בחלום לעשות משימה(לא זוכרת מה אבל הייתה מאוד חשובה) עשיתי לפי בקשתו, והוא אמר לי איזה משאלה אני רוצה לקבל, אמרתי לו שכל אדם שיכיר אותי ובסביבתי יתגשמו חלומותיו ויחיה באושר. ה' אמר- כך אהיה. ואז בחלום הופיעו כל אנשים שאני מכירה (בעלי בעיות מכל הסוגים) בחדר בבניין הגבוהה שממול הים.

פתאום הופיע יצור מוזר ששינה צורות מהשמיים, עד ששינה לצורת פרפר זוהר(בכל צבעי הקשת שמשתנה) הוא הגיע לחדר והתחיל להיסתובב מסביב לאנשים(חוץ ממני) והגשים את חלומתיהם, וקיבלו את אושרם(בחלום ראיתי את אותם אנשים מה קרה להם בעתיד ועד כמה הם מאושרים)

ה' לפני שניפרד ממני אמר לי לזכור את המשפט שהוא אמר. הוא אמר את זה ככה שאני בקושי יכולתי להבין. אז חזרתי על המשפט אזה לעצמי וככה זכרתי "ספר נביאים ראשונים-שופטים-י"ג-פסוק כ ועד הסוף"

"כ וַיְהִי בַעֲלוֹת הַלַּהַב מֵעַל הַמִּזְבֵּחַ, הַשָּׁמַיְמָה, וַיַּעַל מַלְאַךְ-ד', בְּלַהַב הַמִּזְבֵּחַ* וּמָנוֹחַ וְאִשְׁתּוֹ רֹאִים, וַיִּפְּלוּ עַל-פְּנֵיהֶם אָרְצָה. כא וְלֹא-יָסַף עוֹד מַלְאַךְ ד', לְהֵרָאֹה אֶל-מָנוֹחַ וְאֶל-אִשְׁתּוֹ* אָז יָדַע מָנוֹחַ, כִּי-מַלְאַךְ ד' הוּא. כב וַיֹּאמֶר מָנוֹחַ אֶל-אִשְׁתּוֹ, מוֹת נָמוּת: כִּי אֱלֹהִים, רָאִינוּ. כג וַתֹּאמֶר לוֹ אִשְׁתּוֹ, לוּ חָפֵץ ד' לַהֲמִיתֵנוּ לֹא-לָקַח מִיָּדֵנוּ עֹלָה וּמִנְחָה, וְלֹא הֶרְאָנוּ, אֶת-כָּל-אֵלֶּה* וְכָעֵת, לֹא הִשְׁמִיעָנוּ כָּזֹאת. כד וַתֵּלֶד הָאִשָּׁה בֵּן, וַתִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ שִׁמְשׁוֹן* וַיִּגְדַּל הַנַּעַר, וַיְבָרְכֵהוּ ד'. כה וַתָּחֶל רוּחַ ד', לְפַעֲמוֹ בְּמַחֲנֵה-דָן, בֵּין צָרְעָה, וּבֵין אֶשְׁתָּאֹל. "

עוד פרט חשוב! כל מה

תשובה

שלום

הגמרא אומרת 'דברי חלומות לא מעלים ולא מורידים'. הכוונה היא שאין להתחשב בדברי חלומות.
יש אמנם חלומות יוצאי דופן, שד' מראה בהם לנביאיו או לגדולי העולם (לאו דוקא יהודים, למשל בלעם) מסרים.
אך אנו איננו ברמה הזו, ועלינו להתחשב במציאות הנגלית לעינינו.
כדי להיות ברמה בה ד' דובר אלינו ישירות, עלינו להיות במדריגה מאד עליונה, של חכמה גדולה, גבורה גדולה במידות ואישיות עשירה מאד, וגם טהרה גדולה.

הקב"ה ציווה בתורה מהי הדרך הראויה לגויים ישרים, הקפדה על שבע מצוות בני נח. לכי בדרך הזו, ובורא עולם יהיה איתך.

האנושות נגמלה במשך אלפי שנותיה מאמונות ערפיליות בנבואות מכוחות רוחניים, דרכה של תורה היא לעודד את האנושות לפנות אל המוסר האלוקי, אל אהבת החיים והקודש שבהם, בין ליהודים ובין לשאר העמים הנכבדים, ולזנוח את הקשר התלותי במוות ובקשור אליו (שינה היא מעיין מוות).

הגמ' מספרת על גדולי האמוראים שהלכו לפתור חלומותיהם אצל אדם בשם בר הדיא, אך בסוף התברר שהחלום מתגשם לא לפי החלום עצמו אלא לפי מה שהאדם לוקח ממנו, איך שהאדם בוחר לפרשו כשהוא ער ועם תודעה. העיקר הוא החיים התודעתיים שלנו, הבחירות שלנו.

על כן, אל תתיחסי לחלומות הללו אלא לעולם החיים, קדשי את חייך במוסר טוב וישר ובאמונה בבורא עולם.

כל טוב

כתבות נוספות