שאל את הרב

פרידה

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 19/05/11 00:39 טו באייר התשעא

שאלה

שלום כבוד הרב .

היה לי חבר ונפרדנו .

הוא גרם לי לסבול הוא זילזל בי ובייש אותי .

לא היתייחס אלי בכבוד ופשוט הרס לי את האמון בבני אדם ובעצמי שאוכל להסתדר עם גבר אחר כי הוא גרם לי להיות תלותית בו .

אך הוא אדם מקסים חכם ונאה, שאנחנו לא יחד אנחנו מסתדרים ויש בינינו אהבה עצומה ובאמת יש בו אינסוף מעלות ! אבל לא הסתדרנו ..

כבוד הרב ..

אני יודעת שהוא לא המיועד לי אפילו שתוכננה חתונה .

בזכותו התחזקתי והתקרבתי לדת מה שפעם הייתי מאוד רחוקה ,

אבל החלטתי להיפרד .. לא מתאים לי זילזול ופגיעות אני לא סמרטוט ולא מובן מאליו של אף אחד ,

הייתי עושה ומפנקת והייתי הכל בשבילו ולמענו וגם לזה היו לו תלונות והערות ..אני אוהבת ויעשה בשבילו הכל, מוכנה לשנות ולהשתנות ושדיברנו על זה הוא לא מוכן לעשות כלום, קבלי אותי כפי שאני ככה היה אומר לי .. אני מוכנה לדבר איתו רגוע ולהשתדל כי יש לי בעיה של התפרצות , אני משתדלת ורואים שינויים להיות יותר רגועה ולהתחשב בו . הבעיה שאני מצפה מימנו להתחשב גם בי, אבל זה לא עוזר אני מקבלת בידיוק הפוך, במקום התחשבות אני מקבלת זלזול וחוסר אכפתיות . ושוב אני מדגישה הוא אדם מקסים אדם זהב , היה לי זהב בין הידיים אבל הוא הפך אותי לפח ובכך זרק את עצמו גם.. למרות ש-לו לצערי הרב יש מידת גאווה עצומה ביותר והוא בטוח שהוא מ.ו.ש.ל.ם, ואני ? פ.ג.ם .

אני הולכת בקביעות איתו לשיעור תורה ואני מפחדת שייהרס מעכשיו כי בד"כ אנחנו נוסעים יחד ..

בשיעור הרב דיבר על בנות שאומרות שהגבר שהן נפרדו מימנו או הוא מהן הוא החיים שלהן והעולם שלהן וכו' .. וצחק , שהן לא מבינות שזה לא בסדר .. אני יודעת שאם אני יחשוב שהוא לא בשבילי ואזכר בדברים הרעים ואכניס לתוך מוחי שהוא לא בשבילי אני יסתדר .. אבל בכל זאת איך עוצרים את הרגש שגובר מהשכל ושובר את הלב ? לעצור דמעות ? איך ? בכיתי מספיק מהזלזולים וההשפלות שלו אז איך אני עוד אוהבת? איך אני עוד נלחמת ואיך הרגש שלי והגוף שלי והמוח שלי לא התייאש כבר וויתר ? איך ?

אני מרגישה כמו ילדה, שזקוקה לחום של אבא ואמא שלה .. אני ממש זקוקה להם שיעטפו אותי שהכל יראה תמים .

כבוד הרב בבקשה ממך יש לי בקשה ואני מרגישה כמו אומללה כאשר אני רוצה לבקש את זה..

בבקשה מימך תן לי כמה המלצות לעשות ולעבוד עם עצמי בכדי לשכוח ולהמשיך , אני ממש ממש מבקשת תן לי כמה דרכים לעבוד

תשובה

ב"ה

שלום,

אתיחס לכמה נקודות שכתבת:

1. "הוא גרם לי להיות תלותית בו" - אדם רגיל לא צריך להיות תלותי, אלא לפתח לעצמו אשיות עצמאית, ללא תלות באחר, אמנם זו עבודה שאורכת זמן רב אבל זה ענין ששייך לאושיות האדם- החירות!
כך שקשה להאשים אדם אחר ביצירת תלות, זו החלטה שלך אם להיות תלותית, וגם אם הוא יוצר מצב כזה שאת תלויה בו זו החלטה שלך אם להסכים לזה או לא.


2.כשאנחנו לא יחד אנחנו מסתדרים - זו תופעה ידועה, שכשלא נמצאים יחד מסתדרים יותר טוב, זה קורה אצל זוגות גרושים שאחרי הגירושין הם מדברים אחד אל השני
כמו בני אדם... זה אומר שכל אחד כשלעצמו הוא אדם טוב, אבל את עבודת הזוגיות הם לא מצליחים לעשות, וזו עבודה מאוד חשובה מענינת מאתגרת ומתגמלת, צריך ללמוד לדבר יחד, להקשיב, להכיל ולפנות מקום לאדם שונה.

3. הבעיה שאני מצפה מימנו להתחשב - זו באמת בעיה! כשיש צפיות ודרישות אחד מהשני זה יוצר אכזבות ומתחים,
אז לא לצפות מהשני לכלום?
לצפות לא, לשתף - כן, לומר מה טוב לך, מה את אוהבת, מה את רוצה,
לבקש כן , לדרוש לא, ולא משנה הניסוח משנה מאיזה מקום בנפש זה בא.

4. ואני מפחדת שייהרס מעכשיו - את לא אחראית על עולמו הרוחני של בן זוגך גם אם היית מתחתנת איתו, קל וחומר אם נפרדת ממנו, אלו בחירות שלו ואת לא צריכה לחשוש להם.

- מה שאמר הרב בודאי נכון, אל לו לאדם לתלות את כל אושרו באדם אחר גם אם הוא בן זוג הכי מקסים שבעולם, ה´ יצר את האדם עם הרבה מעלות הוא צריך להכיר אותם ולטפח אצ הסגולות המיוחדות שלו.

בקיצר, את צריכה לעבוד על עצמאות ריגשית ולא להיות תלויה באחר, נכון שאדם זקוק לתמיכה אבל רק אחרי שהוא עצמאי זה מביא פירות טובים.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות