שאל את הרב

פירוש חלום

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 24/07/19 18:23 כא בתמוז התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב

אשתי חלמה אמש חלום, ונרצה לדעת האם יש משמעות לדבר:

שהילד חס ושלום נמצא במוסד סוג של סגור בגלל שהוא מתחיל להתעוור ואי אפשר לטפל בוא כמו שצריך והוא מתחיל להשתגע ולהשתולל ואנחנו לא מצליחים להרגיע אותו.

אשתי לא רגועה מהחלום הזה.

יש ימים שהילד עצבני ומתנגד לכל דבר, ובתקופה האחרונה קם מדי עם בבכי חזק וצרחות בלילה (2-1 בשבוע) ורק חיבוק מהאם מרגיע אותו.

אשמח לחוות דעתך בנושא

במקביל האם עלינו לקחת על עצמנו עוד דברים לחיזוק הילד בצד הרוחני ?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

הגמרא מציע למי שמוטרד מחלום שיבא לברכת כהנים לבית הכנסת ויאמר את הנוסח להלן. זה מה שאני ממליץ לאשתך לעשות כדי להירגע מהחלום.

בפתרון חלומות אינני מבין אבל לפי דבריך נראה שהחלום מבטא את הדאגה שיש לאשתך ביחס לילד... אם אתם מוטרדים ביחס לעצבנות של הילד כדאי להתייעץ עם מי שמבין בדברים כאלה: רופא ילדים, פסיכולוג ילדים וכד' - אני לא מבין בדברים אלו!!!

הנוסח לומר בזמן בברכת כהנים:

"ריבונו של עולם, אני שלך וחלומותיי שלך. חלום חלמתי ואיני יודע מה הוא, בין שחלמתי אני לעצמי ובין שחלמו לי אחרים. אם טובים הם, חזקם ואמצם כחלומותיו של יוסף הצדיק, ואם צריכים רפואה, רפאם כמי מרה על ידי משה רבנו עליו השלום, וכמי יריחו על ידי אלישע, וכמרים מצרעתה, וכנעמן מצרעתו, וכחזקיהו מחליו. וכשם שהפכת קללת בלעם הרשע לברכה, כן הפוך כל חלומותיי עלי ועל כל ישראל לטובה. ותרצנו ברחמיך הרבים. יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך, ה' צורי וגואלי".

כתבות נוספות