שאל את הרב

פחד מחתונה

חדשות כיפה הרב שי פירון 14/04/02 14:24 ב באייר התשסב

שאלה

שלום אני בחורה כמעט בת 21 , והבעיה שלי שאני מאד מפחדת להתחתן , ולמסקנה הזו הגעתי לאחר ששמתי לב שאני פוסלת כמעט כל בחור שאני יוצאת איתו ,למרות שאין לי סיבה .

נראה לי שהפחד הזה נובע מכך שלפני שנתיים הייתי מאד קרובה לחתונה אבל זה נגמר מכיון שאותו בחור החליט שהוא לא מוכן כרגע.

אני מפחדת שהמצב ימשך ,באיזשהוא מקום אני נהיית אדישה למצב וכבר לא יוצאת עם בחורים , כי הרי אני יודעת איך זה יגמר.

לא יודעת אל מי לפנות

בתקוה שתוכל לייעץ לי

בתודה

תשובה

ב"ה,

שלום לך!

א. העובדה שאת מציינת סיבה, מקילה על היכולת להתמודד עם הבעיה אותה את מציירת.
אני מבין שכדי להגיע למצב בו מוכנים להתחתן, צריך לעבור תהליך נפשי ארוך הסוחט ממך הרבה כוחות חיים והרבה אמונה ביכולת שלך לקבל החלטות בשאלות המעצבות את חייך. לכן, אני מבין את הקושי הגדול, את האכזבה הגדולה מהעובדה שנתת אמון במישהו אך הוא "אכזב" ברגע האחרון.
אבל, חיים בוגרים רצופים בהחלטות קשות ומורכבות שתוצאותם הוא לא בהכרח טוב או הולם את חלומותינו.
עלייך ללמוד לחיות עם "אכזבות". להשתדתל להחליף כל מפח נפש בחלום חדש. צריך להביט קדימה כי זה כוח החיים, זהו הטעם הנותן לכולנו את היכולת להמשיך קדימה.
בודאי, נכשלת פעם או פעמיים בחייך. אני משוכנע שלא היית רוצה שישפטו אותך כל החיים על פי טעות אחת. ואת, מאירוע - קשה - עם בחור, רוצה להשליך על כל הבחורים. ובעיקר - את רוצה להשליך על עצמך. את פוחדת שלא תוכלי לשאת התמודדות נוספת.
זה לא נכון! יש לכולנו כוחות חיים המאפשרי ם לנו להתמודד. אלא, שצריך ללמוד איך להכנס לכל התחום הזה במתינות. לא ליצור מצב שבו אנו נסחפים קדימה, ולא שמים לב היכן אנו נמצאים. לא להיסחף קדימה ואז לנחול אכזבה גדולה. כדאי להפגש עם מי שחוותה נסיון ולשוחח איתה על תהליכי ההכרות.

ג. אם את חשה שהמצוקה שלך גדולה יותר, אני ממליץ לך לפנות לדמות שתוכל לסייע לך. אין בכך כל בושה. זה חיוני, זה נכון. זה הכרחי. למענך.
אינני יודע באיזה איזור את גרה אבל אני מכיר מטפלים ומטפלות מן התחום הפסיכולוגי שיש להם הבנה בנפש האדם אך הם עושים זאת מן הכיוון האמוני. כמו כן אני מכיר דמויות רוחניות - רבניות רבות שיוכלו לסייע לך. אם תעבירי לי בדוא"ל את האיזור, אשמח לסייע לך.


בברכה,

שי

כתבות נוספות