שאל את הרב

פחד דיכאון וחרדות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 28/12/11 09:54 ב בטבת התשעב

שאלה

בס"ד

מזה כחודשיים שיש לי חרדות איומות מהבוקר עד ללילה שגורמות לי כבר כמעט ולא לצאת מהבית,עזבתי את העבודה,בקושי מתפקד לעיתים גם לא יכול להתפלל כלל, החרדה שתוקפת גורמת לדפיקות לב מהירות ולמצב של איבוד שליטה כאילו עומדים להתעלף ממש בכל רגע מה שגורם לי לפחד לדבר עם אנשים כדי שלא יקרה לי מצב כזה באמצע כי כבר קרה. מאז שרוי בדיכאון עמוק ומועקה חזקה ועצבות. השאלה שלי האם יש כאן עניין רוחני שצריך לתקן לעבור תיקון קבלי כלשהו, כי אולי יש חשש לשליטה של רוח רעה או שמא עליי ללכת לפסיכיאטר ולטפל בכדורים.יש לציין שיש לי בבית 2 קמיעות ישנות ואולי הם אלו שגורמים? בדקתי כבר והחלפתי מזוזות, ניסיתי לעשות מה שאפשר אבל זה לא עוזב אותי בעיקר גורם לעצבות חזקה בשבת וגורם צער עמוק...אודה לכם אם תחזרו אליי בהקדם כדי לדעת מה לעשות כי זה רק מחמיר לצערי...ונקווה בע"ה לבשורות טובות..

תשובה

בס"ד
שלום רב,

לפי התאור שלך אתה במצב רגשי קשה. זה לא ענין רוחני אלא קשיים רגשיים שצריכים טיפול מקצועי. אתה מבין נכון שעליך לפנות לפסיכולוג או פסיכיאטר.
כאשר יש לאדם בעיה גופנית, אם הוא מחליף מזוזות או מצטיד בקמעות זה לא יכול לבוא במקום פניה לרופא על פי החובה של "ונשמרתם לנפשותיכם".
כך בדיוק גם בבעיות הרגש. מלבד הפעולות האמוניות שעשית, עליך לפנות לטיפול בריאותי מסודר.
הדרך הכי פשוטה היא לגשת לרופא המשפחה ולתאר לו את מצבך - הוא יתן לך הפניה רפואית למי שיכול לעזור לך וזה ללא צורך בתשלום גדול.

אפשר לפנות באופן פרטי אבל יש לכך עלויות גדולות.

תשתדל להזדרז מפני שנראה שאתה סובל מאוד וכדאי להקל על הסבל שלך בהקדם.

בהצלחה!

כתבות נוספות