שאל את הרב

פחד? או תחושות בטן?

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 12/10/10 16:45 ד בחשון התשעא

שאלה

שלום רב!

אני לא יודעת אם קשור בכלל להפנות את השאלה שלי לרב, אבל אני רוצה להתייעץ ולכן אנסה.

אני בחורה בת 26, בקרוב אהיה 27, ואני מעוניינת בימים אלה להוציא רישיון נהיגה.

למדתי נהיגה כשהייתי ילדה ממש, התחלתי בגיל 16 וחצי בערך, ואני זוכרת את התקופה ההיא כאחת הקשות בחיי- זאת כי אני בחורה רגישה, שלא מגיבה טוב במצבי לחץ, והלך לי ממש רע בלימודי הנהיגה. ככול הנראה לא הייתי מוכנה עדיין לאחריות כזאת, שהייתה קשורה גם להוצאה כספית מאוד גדולה שאת רובה מימנתי בעצמי.

בסופו של דבר, לאחר כמה טסטים נטשתי את לימודי הנהיגה כי הרגשתי שזה ממש חונק לי את החיים.

כיום אחרי 10 שנים בערך אני רוצה לחזור ללמוד, בגלל הצורך בלדעת לנהוג וכי אני רואה חשיבות בהחזקת מכונית. ובכלל, מביך אותי מאוד להודות בפני אנשים שאני לא נוהגת! ובגילי!

אך החשש עדיין בי, עם כל הרצון שלי לדעת לנהוג, אני חוששת מהתהליך! אני חוששת למצוא עצמי שוב במעגל של שיעורים שלא מסתיימים, מרוששת מרוב הוצאות, ומושפעת נפשית מכך.

ובנוסף- אני לפעמים חושבת- אולי אלוקים ניסה לומר לי משהו בכך שמנע ממני להוציא רישיון בפעם הקודמת? אולי זה לא בשבילי? אולי זה מסוכן לי?

אני לא יודעת אם להקשיב לפחדים, אלו תחושות בטן? (תחושות הבטן שלי בד"כ נכונות, אבל להקשיב לפחד?)אולי אלוקים מנסה להעביר לי מסר ואני מתעלמת? או להכניס את עצמי לזה ולא לחשוש??

אשמח לשמוע דעתך.

תודה מראש!

תשובה

ב"ה,

לשואלת שלום,

א. מה שה' רוצה לומר לבני אדם הוא אומר זאת דרך התורה שבכתב ושבעל פה ודרך הנביאים, ודרך חכמי ישראל במשך כל הדורות, ועוד כמה דרכים, אבל לא כל מה שנראה סימן הוא באמת סימן מאת ה'. וצריך לבחון על פי ההלכה ועל פי השכל האנושי.

ב. את אומרת שחשוב לך רישיון הנהיגה, וזה יכול לעזור לך בחיים ובהרגשה, אז לכי על זה, כיוון שאין ברישיון בעיה הלכתית או מוסרית.

ג. מה שאת חוששת לחזור למצב שהיית בו בלימודי הנהיגה,

ראשית, עברו מאז עשר שנים, הביטחון שלך גדל מן הסתם, את יכולה לקחת אחריות יותר מנערה בת שש עשרה,
על כל פנים, כדאי שתקחי מספר שיעורים, וכך תוכלי לדעת היכן את עומדת, אם את במקום אחר – יותר בטוחה,ויותר שולטת במצבי לחץ תמשיכי,
ואם תרגישי שאת חוזרת בדיוק לאותו מקום שהיית בו לפני עשר שנים, אז כדאי לטפל בהרגשות האלו של תגובות למצבי לחץ.

יחד עם זאת אפשר שעצם לימודי הנהיגה יאמנו אותך להשתחרר מכל מיני תגובות לא רצויות, הרי התנסות בפתרון הבעיה שווה לפעמים יותר מכל סדנא והתנסות בסימולציה..

וה' יצליח דרכך.


בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות