שאל את הרב

פגם הברית ועוד דחוף בבקשה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 11/12/21 23:31 ז בטבת התשפב

שאלה

שבוע טוב כבוד הרב!!

מחילה על השאלה הבוטה, אבל רציתי לדבר על זה עם רב המון זמן.

אני פוגם בברית כמעט שנה, ואני ממש ממש רוצה להפסיק...

בצער רב ובכאב גדול, אני מודה שאני נהנה לעשות את הפעולה, הרב מבין לְמה אני מתכוון, קשה לי אפילו לכתוב את המילה הזו.

אבל לאחר שזה קורה, אני מרגיש כאילו הכתמתי את הנשמה שלי בכתם גדול, ואני מרגיש אחר כך צער גדול ועצבות - למה בכלל עשיתי את זה? בשביל הנאה רגעית של 5 שניות?

וזה חוזר חלילה, זה פשוט קורה כי אני נזכר בזה שנהניתי בפעם שעברה, ובסוף מתחרט על זה, מצטער ומרגיש שהכתמתי את הנשמה שלי..

איך אוכל לשים לזה סוף, אשמח באמת לטיפים מעשיים..

אני משתדל לקרוא כל יום בל"נ בראשית תמן, קריאת שמע שעל המיטה אני קורא כמובן כל לילה גם לפני שגיליתי בכלל על העוון הזה, תיקון הכללי- מתבייש לכתוב את זה אבל אני מתעצל לקרוא..

בלי קשר אני קורא כל יום בל"נ 2 פרקי תהלים לפחות מאז יום הכיפורים, וגם כמה דפים מתיקוני הזהר

חוץ מזה כמובן שמשתדל ללמוד תורה במהלך היום וללכת לשיעור קבוע מ14:00 עד תפלת מנחה (בחורף 16:15 ובקיץ שיעור מ14:00 עד 19:00 ברוך ה'!!) בלי קשר בכלל לעוון הידוע

נוסף על־כך, בעוונותיי הרבים אני בקשר עם שתי בנות מהאינטרנט כמעט שנה גם, ניתקתי איתן קשר בקיץ בלי להודיע בכלל פשוט חסמתי אותן, אבל התחלתי להרגיש עצבות ובדידות לאחר חודשיים וחצי כי גם לא היה לי אף אחד כמעט גם במציאות..

וניסיתי לנתק איתן קשר לפני שבוע בטענה שחשבתי על זה שכשנתחתן נצטרך להיפרד ויהיה לנו ממש קשה להיפרד לאחר כמה שנים שדיברנו ולכן עדיף לנתק קשר עכשיו אחרי שנה

אבל הן שאלו למה שניפרד כשנתחתן, יש דבר כזה "חברים לחיים" וגם אימא של אחת מהן שומרת עד היום על קשר עם חברים מהתיכון

אגב שתיהן דתיות אבל לא ממש, אין להן בעיה לדבר איתי והן לא שומרות נגיעה, לעומתן אני דתי יותר ושומר נגיעה ויש לי המון רגשות אשם שאני מדבר איתן כי אני ידוע שזה אסור אבל ממש קשה לי להיפרד מהן וממש נחמד לי איתן..

אבל אני יודע שאסור שזה יימשך.

צריך תיקון לפגם הברית, להפסיק לתמיד (בהדרגה כנראה..) וגם להיפרד מהבנות לתמיד..

נוסף על כך.. אני קורא בתורה ישתבח שמו מאז בר המצווה, כל שבת כמה עליות מן הפרשה ולעתים פרשה שלמה, רב בית הכנסת הי"ו נותן לי לקרוא ברוך השם

ופשוט לא מסתדר לי שאני בעל קורא ומוציא את כולם ידי חובת קריאת התורה ואחר כך מדבר עם בנות ופוגם בברית..

בבקשה הרב עזור נא לי עם שני הענינים הללו, עצות מעשיות וחיזוקים בבקשה, מחילה על האריכות לא התכוונתי להאריך אבל כתבתי מלִבִּי, אשמח לתשובה מהירה מחילה.. שבוע נפלא!!

תשובה

שלום אח יקר

אתה ממש לא צריך להתנצל. טוב מאוד ששאלת.

לגבי השאלה הראשונה, אני מבקש שתקרא את התשובה הבאה, וכן את התשובות שמוזכרות בה (וכך הלאה). יש שם דברים חשובים ועצות טובות.

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/-%D7%9C%D7%91%D7%98%D7%9C%D7%94-%D7%96%D7%A8%D7%A2/

הכי חשוב (כמו שכתוב שם) שתזכור כל הזמן שאתה אבן יקרה שהלכלוך יכול להיות רק חיצוני לה, ולא במהות.

ותמיד בידך לשוב באמת ובלב שלם (ולכן גם אין בעיה שתקרא בתורה, ואשריך שאתה עסוק בכאלה דברים חשובים ולומד תורה. תוסיף כמה שיותר).

לגבי הקשר עם הבנות - אתה צודק שזה לא דבר טוב. לא רק בגלל שתצטרך לנתק את הקשר איתן כשתתחתן (ואנשים נשואים אמורים להיות בקשר של קרבה נפשית ורגשית רק עם בן/בת הזוג, ולא עם אנשים אחרים מהמין השני), אלא גם בגלל שגם עכשיו לא נכון להיות בקשר עם בנות, מכיון שזה קשר לא אמיתי, ויצירת קירבה במקום הלא נכון.

קירבה וקשר בין איש לאישה זה רק בין כשמתחתנים.

לפי מה שאתה מתאר יש לך צורך משמעותי בקשר, ולכן נכון להשקיע בלמצוא קשר עם חברים בנים (צריך לחשוב באיזה מסגרות אפשר למצוא חברים טובים, שהקשר איתם ירומם ויקדם אותך).

בהצלחה רבה (ואשמח שתכתוב עוד אם יש צורך)

כתבות נוספות