שאל את הרב

עברתי פגיעות בעבר - איך אפשר לשקם את הנפש ולהרגיש טוב?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/12/20 17:13 ח בטבת התשפא

שאלה

עברתי פגיעות מיניות בשנים האחרונות. לא מצליחה להרגיש טוב עם עצמי בעניין של חתונה, מרגישה שמי ירצה להתחתן איתי בכלל??

דבר נוסף. לא מסוגלת לשחרר את התחושה שאני אשמה. כל הזמן חברות הזכירו לי שזאת לא אשמתי, אבל זה עדיין ותמיד קיים בראש שאולי זה אשמתי כל מה שקרה..

רוצה לשנות את זה וכבר מתחילה להתייאש..

תשובה

שלום לך.

כואב לשמוע על הדברים שעברת, אבל גם מעודד שאת פונה ועושה ורוצה להרגיש טוב יותר. זה מפתח משמעותי, וכל הכבוד לך על זה.

הרגשות והמחשבות שאת מתארת הם לגמרי טבעיים, נורמליים, מובנים. אפשר להתמודד איתם ולהשקיט אותם - בלי להשתיק אותם ולשמור בבטן. זה הדבר הבריא לעשות: לאוורר החוצה את הרגשות, ולברר מה עושים איתם. את אומרת בצדק רב שאת מבינה שהמחשבות אינן נכונות, ולכן את רוצה להתמודד איתן ולנצח אותן. ברור לחלוטין שבהחלט יהיה מי שירצה להתחתן איתך, ואת איתו! את טובה וראויה לכל דבר טוב, בלי קשר בכלל למה שעברת.

אנחנו מזמינים אותך בחום לדבר איתנו בווטסאפ או בטלפון, כמובן באנונימיות מלאה, ולברר את הנושא. יש לנו יועצות מנוסות גם בתחום של פגיעות מיניות ובכלל, והן ישמחו לדבר איתך. הטלפון שלנו: 8298* (כוכבית 8298), והווטסאפ: 052-468-3927.

עוד אפשרות היא לפנות למרכז תהל. גם יש יש המון יועצות מנוסות שישמחו מאוד לדבר איתך ולמצוא דרכים טובות להשאיר את כל זה בעבר, ולהמשיך הלאה בשמחה ובעוצמה. תוכלי להתקשר למספר 02-673-0002. הן עונות עד 8 בערב, ואח"כ אפשר להשאיר הודעה ויחזרו אלייך. המענה אמור להיות 24 שעות ביממה.

אנחנו כאן איתך. את לא לבד, ומגיע לך להרגיש הרבה יותר טוב. תרגישי הכי חופשי לפנות אלינו ולבקש לדבר עם אחת היועצות, בחינם ובאנונימיות, בטלפון או בווטסאפ.

בהצלחה!

(פרסמנו את התשובה כיון שלא השארת כתובת מייל. אם תרצי נוכל למחוק את התשובה אחרי שתראי אותה. תוכלי לכתוב לנו על כך בשאלה חדשה או ב"צור קשר")

כתבות נוספות