שאל את הרב

האם להוריד את הפאות?!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/03/21 00:34 י בניסן התשפא

שאלה

שלום, דבר ראשון רציתי לשבח את האתר הזה! ממש שאפו! הוא ממש עוזר...

עכשיו בנושא אחר.. לא מזמן התחילה שנת הלימודים החדשה... ואיתה גם הרבה ילדים חדשים..

אני לומד בישיבה תיכונית ככה שזה לא כ"כ מקובל להיות עם פאות ארוכות וכאלה.. אני גם לא אוהב את הקונספט של זה שזה ארוך.. מעבר לזה שזה גורם לי צער שצוחקים עליי למרות שאני דיי מקובל... אני רוצה לנסות לדבר עם ההורים שלי שאני אקצר אותן לגודל נורמאלי...

ההורים שלי לא ניראלי יאהבו את הרעיון.. אני גם חושב שזה די גורם לי להיות בדיחה כזאת..

תודה על העזרה (:

תשובה

שלום וברכה שואל יקר!

תודה רבה על הפירגון החם והלבבי, כל כך לא מובן מאליו! שמחים לעזור במה שאנחנו יכולים כמה שניתן בעזרת ה'!

ראשית אאחל לך בהצלחה גדולה בישיבה החדשה שהתחלת ללמוד בשעה טובה ומוצלחת, שתהיה לך שנה פוריה – למרות כל האתגרים והחברתיים שבטח היו השנה. כל פעם התחלה חדשה היא משהו מאתגר – והשנה מאתגר פי כמה.

אתה צודק שלהיות "מוזר" שלועגים לו מדי פעם, זה לא נעים. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות מקור לציניות וחוסר הערכה, ביחוד אם לרוב הוא מקובל - כמו שציינת. וגם בלי קשר, אף אחד לא אוהב שצוחקים עליו. לכן, התחושה שלך מאוד מובנת לי שאתה מרגיש בעקבות הפאות הארוכות שמלוות אותך כרגע.

אם להוריד את הפאות או לא – אני לא יכול להחליט בשבילך, כי אין כאן שאלה של נכון או לא נכון, אלא שאלה של רגשות. ולכן אנסה לתת לך כלים להתמודד עם הרגשות ומתוך כך תוכל להחליט כפי שתחפוץ.

מצד אחד - חשוב להיות משולב באווירה ובחיי החברה שבהם אנחנו חיים, "מעורב בדעת עם הבריות", ולא טוב להיות מוזרים באופן קיצוני שמעורר גיחוך ודחייה.

מצד שני – חשוב מאוד גם לא להיות חסרי עמוד שידרה ולהיגרר אחרי על "סטייל" או אופנה חברתיים כזה או אחרים. בסגנון לבוש, תחביבים ואפילו שפת דיבור. חשוב מאוד שיהיו לנו ערכים וקווים אדומים שאותם אנחנו לא עוברים למרות שהחברה שאנחנו נמצאים בה עושה זאת. לא אקלל גם אם ח"ו זה משהו שרוב החברים שלי עושים, ולא אגרום נזק לרכוש ציבורי גם אם הרבה מחברי ח"ו מנהגים כך.

אמנם, לא הכל קיצוני בחיים כמו הדוגמאות שהבאתי, לכן אתה צריך לחשוב על עצמך, האם החוסר נעימות מהצחוק החברתי הוא הסיבה היחידה שאתה רוצה לקצר את הפאות, או שיש עוד סיבות.

גם אם תחליט שזו הסיבה היחידה שבגללה אתה רוצה להוריד את הפאות. נסה לחשוב עם עצמך, האם החברים היקרים שלך לא צוחקים על חברים אחרים בנושאים אחרים?! כלומר – בכלל לא בטוח שדווקא הפאות עם מקור הצחוק של החברים שלך עליך. חברים אוהבים לצחוק "ולרדת" אחד על השני, לא חשובה הסיבה. לכן, לא בטוח שאם תוריד את הפאות החברים לא ימצאו משהו אחר "לעקוץ" אותך עליו מדי פעם, התנהגות וכדו'.

אני ח"ו לא רוצה להישמע כאחד שאומר מראש שהחברים שלך הם חברים לא טובים חלילה, אבל עלינו להכיר היטב את סגנון החברה לא רק שאתה חי בה – אלא שכולנו חיים בה. ואם כי כמובן שעלינו לעבוד ולנסות לתקן זאת – עדיין עלינו להכיר את המציאות בה אנחנו חיים.

לכן ההחלטה צריכה לבוא מתוך בחירה אישית למקום שלך ולא מתוך לחץ או פחד כזה או אחר.

כמובן, שאם תחליט מתוך בחירה שאתה רוצה להוריד את הפאות, כי אתה לא מתחבר למראה שלך, כי זה לא נח לך, או כל סיבה אחרת, אני מאמין ששיחה פתוחה עם ההורים בצורה בוגרת יכולה לגרום להם להבין אותך. שתף אותם בהתלבטויות שלך – הם בוודאי רוצים רק בטובתך, אני מאמין שאם הם ישמעו בצורה מכובדת ונעימה את הרגשות שלך וההתלבטות שלך, הם יקבלו את ההחלטה שלך ויכבדו אותה.

מאחל לך הצלחה גדולה!

מעריך מאוד!

ידידיה

כתבות נוספות