שאל את הרב

עזרה בתהליך חזרה בתשובה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 25/07/11 22:18 כג בתמוז התשעא

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב

אני כמעט בת 24 ואני מגיעה ממשפחה מאוד חילונית כשאבא שלי בכלל לא יהודי ובכלל חלק גדול מהמשפחה שלי הם אתאיסטים גמורים.

אני בעצמי האמנתי בקב"ה כל החיים שלי (אמא שלי חילונית אבל בלב היא עדיין מאוד מאמינה ולפחות לאמונה בסיסית בקיומו של אלוקים היא כן חינכה אותי) ולפני 3 חודשים אני החלטתי שאני רוצה להתחזק ולהפוך מאישה חילונית לאישה יראת שמיים ובעזרת כמה חברות מקסימות הגעתי לאתר הנפלא הזה.

אני ממש מעוניינת להמשיך ולהתחזק וכבר לקחתי על עצמי ב3 החודשים האלה שמירת שבת, שמירת כשרות, ברכה על המזון וקריאת תהילים על בסיס יומי, למרות שההתחזקות שלי די איטית אני מודה שקשה לי מאוד לקבל על עצמי כל פעם משהו חדש בגלל שאני פשוט לא רגילה לכך אך בעזרת ה' אני מקווה שאני יצליח להתחזק לאט לאט עוד ועוד בכמה דברים שהייתי רוצה לדעת איך ממשיכים הלאה (בינתיים בעיקר צניעות ושמירת נגיעה) והייתי מאוד שמחה לקבל מענה על השאלות ההלכתיות הללו:

1. למרות שאני עדיין לא לובשת חצאיות וחולצות ארוכות הייתי רוצה לדעת עד כמה צריכות לכסות החצאיות והחולצות את גוף האשה? כלומר עד הברכיים?,מרפקים? וכו'.

2. האם מותר להסתובב בבית בבגדים רגילים? כלומר חולצה קצרה ומכנסי ג'ינס?

3. הייתי רוצה לדעת האם לפי ההלכה מותר לי להתאפר? שמעתי מחברה שלא ראוי לבת ישראל רווקה להתאפר כלל.

4. לפי מה שהבנתי לפי ההלכה אין ביני לבין אבא שלי שום ייחוס הלכתי בגלל שאני יהודיה והוא גוי אך האם למרות זאת מותר לי עדיין לתת לו לפעמים חיבוקים ונשיקות מתוך יחסי כבוד וחיבה הנהוגים בין אבות לבנותיהן?

5. האם מותר לתת חיבוק ונשיקה לסבים שלי? (אחד גוי ואחד יהודי)

6. האם אני יכולה לתת לפעמים חיבוק או נשיקה לבן של אחותי כלומר האחיין שלי? (הוא יהודי אגב)

7. אמנם אני שומרת כשרות עכשיו באופן מלא אך הייתי רוצה לדעת האם חובה\רצוי לאכול אוכל בהשגחה מהודרת כמו בד"ץ או שניתן להסתפק בכשרות רגילה?

8. אני מודעת לבעיה של בישולי גויים ושאסור לאכול מבישולים כאלה אך אם לדוגמא אבא שלי מכין לי סנדביץ' עם רכיבים מוכנים כמו גבינה לבנה לדוג' בעזרת כלי הפלסטיק הכשרים שלי אז האם מותר לי לאכול אותו או שגם הכנת סנדביץ' נכנסת תחת קטגוריית בישולי גויים?

9. לפני בערך חודש התחלתי לנשק מזוזות, וממה שהבנתי זה לא ממש מצווה אלא חיבוב מצווה אבל העניין ה

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אמרו רבותינו "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו". גם אם את רק מתחילה דרך של תורה ומצוות - מתוך דבריך ניכר גודל האמונה הפנימית שלך, היא גדושה ושופעת.
אמונה רבה כמו שלך יכולה להעשיר שומרי מצוות וותיקים.

שמירת המצוות אינה פשוטה וקלה, היא רחבה ומקיפה. שמירת המצות לא מבטאת רק שינוי מעשי אלא גם שינוי רגשי ורוחני עצום. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא כיסוי הראש לאישה נשואה (במהרה בימינו אמן...).
לכן אסור להתקדם מהר מדי. זו הנחיה ידועה למי שמתחזקים במצוות - להבין שגם הקב"ה לא מצפה מהם להתהפך ביום אחד. זה לא נכון וגם לא בריא לנפש. צריך לבצע תהליך הדרגתי איטי, להתקדם מעט, להתמין עד שהדברים נקנו במעשה ובלב ואז לבצע צעד נוסף.

ומכאן לשאלות שלך:
1. חולצה עד המרפק וחצאית עד הברך.
2. בבית, כשאין גברים, אפשר להתלבש בלבוש יותר קל, אבל גם בבית יש לשמור על צניעות מינימלית (מכנסיים וחולצה). המהדרין מתלבשות גם בבית בלבוש צנוע לחלוטין.
3. מותר לך להתאפר ואף רצוי להתאפר ולהראות יפה (כמובן יופי עדין ולא גס) סוף סוף עליך למצוא חתן וחשוב שתראי במיטבך.
4. עם אבא שלך את יכולה וצריכה לנהוג בכל מה שנכון בכיבוד אב. להיות אתו, לשמח אותו, כמובן גם לחבק ולנשק אותו. חובת כיבוד הורים נכונה גם כלפי אב גוי.
5. סבים כמו אבא.
6. אחים ואחיינים וכל הגברים האחרים מלבד אבא וסבא - אסור להתחבק ולהתנשק אתם (רק מגיל 9 הגבר נחשב 'איש' לענין זה, לכן באחיין עד גיל 9 אפשר לגעת).
7. נתן בהחלט להסתפק בכשרות רגילה (ספרדים חייבים לאכול בשר 'מהדרין').
8. בישולי גויים הם רק בדברים מבושלים (מה שמכינים בתהליך של חום כמו בישול אפיה וכד') לכן כל אוכל קר אין בו בעיה.
9. את יכולה לנשק מזוזות לפי הבנתך וחשקך.

בהצלחה רבה


כתבות נוספות