שאל את הרב

עולם הבא - עולם האמת?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 08/06/02 19:28 כח בסיון התשסב

שאלה

העולם אחרי שמתים או במלים אחרות העולם הבא אמור להיות עולם של צדק דין אמת.

כל אדם שונה מהשני ולכן האסוטיאציות והבעיות והתמודדיות שלו עם הבעיות הם שונות ולכן לכאורה אין צדק בעולם הבא כי את כל אחד שופטים על מצב שונה! עוד דבר לכן גם השכר שונה כלומר למשל רב גדול יקבל שכר יותר גדול מאשר סתם בן אדם יהודי דתי דבר זה בעצם גם לא הוגן לדוגמא בן אדם חילוני אולי לא יקבל עונש אבל גם לא שכר והשאלה היא בעצם מה זה אשמתו של התינוק שנשבא!?

עוד דבר תינוק שנשבא וחזר בשאלה בעצם נהנה גם מהעולם הזה וגם מהעולם הבא כלומר הכי טוב זה להיות חילוני ובאמצע החיים ככה לחזור בתשובה ואז בעצם הרווחת משני העולמות! ואם תגיד לי שהשכר שלו יותר נמוך ממי שכל הזמן היה דתי אז בעצם עוד פעם אין צדק כי מה זה אשמתו שאינו נולד דתי!

עוד שאלה יש לי בנושא אחר, הרב כתב באתר לתלמיד עדיף להכשל בבגרות מאשר ללמוד אצל מורה פרטית בת 60! בלי לזלזל בדברי הרב הרי זאת אישה בת 60 מה כבר יכול לקרות לך שאתה לומד איתה?! האם זו לא סתם הגזמה?

תשובה

בס"ד

עולם הבא נקרא עולם האמת ולכן מספרת הגמרא על מישהו שביקר שם וחזר וסיפר כי הוא נראה מכאן "עולם הפוך".

האמת היא שכאן הוא העולם ההפוך. לפי הנתונים המורכבים שהעלית בשאלתך. והם כמובן פי אלף יותר מורכבים לגבי כל אחד ואחד מבני האדם בעולם. רק אלוקים יכול לשפוט משפטים כאלו.

לגבי ההנחה שהנחת מה הכי טוב לאדם לעשות. אני חושב שמי שחי חיים רעים ואחר כך חוזר בתשובה אינו נהנה משני העולמות כי הוא צריך אחר כך לתקן את כל מה שקלקל. התיקון כידוע הוא קשה מאוד. למה לשבור ואחר כך לעמול על התיקון. אפשר לעבוד כל החיים עם כלים שלמים.

לגבי השאלה על מורה פרטית בת שישים. השאלה היא המטרה של האדם בחיים?
- אם המטרה היא לאכול טוב ולהרויח הרבה אפילו על חשבון איכות החיים - אולי עדיף לותר על ההלכה למען הקריירה.
אבל אם העיקר הוא האמת וחיים נכונים ואמיתים שמחים ושלמים - הבגרות היא טפל לעיקר. לא בטל אבל טפל.

האמת היא שאני חושב שאפשר ללמוד לבגרות גם בלי לותר על ההלכה - רק צריך להתאמץ.

כתבות נוספות