שאל את הרב

איך בונים חברות טובה ואמיתית שתחזיק לאורך זמן?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/03/21 19:51 ג בניסן התשפא

שאלה

שלום וברכה! ותודה על האפשרות לשאול:)

אז ככה, אני לא ככ ילדה חברותית. ועד שאני מוצאת חברה קרובה שהיא גם אוהבת אותי אז באיזו שהיא שללב ממש נמאס לי ממנה!

זה קרה לי כבר כמה פעמים, שהייתי חברה קרובה של מישהי ואחרי כמה זמן אני כבר לא יכולה ליפגש איתה או לשמוע אותה! כי נמאס לי ממנה!

זה הגיוני שקורה דבר כזה??? מה עושים כדי שזה לא יקרה? ולמה זה קורה? תודה רבה רבה!!!!

תשובה

שלום לך יקרה!

קודם כל תודה על הכרת הטוב שלך! אנחנו באמת שמחים לעזור וכאן בשבילך!

את משתפת אותי באתגר שאת חווה ביצירת קשרים חברתיים. זה דורש ממך השקעה ומאמץ. מעבר לזה, את מספרת שעד שכבר נוצר קשר קרוב, בשלב מסוים את ממצה אותו. ונמאס לך מאותה חברה. את שואלת איך זה קורה? ומה אפשר לעשות בשביל שזה לא יקרה, או איך אפשר לבנות קשר עם חברה בצורה בריאה, בלי שנגיע למיצוי של הקשר?

חברות טובה, מהי?

אז קודם כל חשוב לי להדגיש שיש המון סגנונות של קשרים. ואין תשובה אחת נכונה. אך יחד עם זאת יש כמה מאפיינים שחשובים כדי שהקשר יהיה טוב ויציב. אחלוק איתך כמה מהם:

יש אימרה מקסימה של הרבי מקוצק שאומרת: "אם אני אני כי אתה ואתה, ואתה אתה כי אני אני- אז אני לא אני ואתה לא אתה. אבל אם אני אני כי אני אני, ואתה אתה כי אתה אתה- אז אני אני ואתה אתה". אחד המסרים שנובעים מהאימרה הזו היא האתגר והחשיבות להיות אנחנו עצמנו.

למה אני מתכוונת? הרבה פעמים אנחנו מושפעים מאוד מהסביבה והיא מכתיבה לנו מי להיות ואיך להיות וכך אנחנו עלולות לאבד קצת מעצמנו, ממי שהיינו רוצות להיות. האחר יכול להעשיר אותנו, לפתוח לנו נקודות למחשבה, להיות לנו לעזר וגם אנחנו עבורו. אבל חשוב ליצור גם הפרדה בין האני לבין האחר כדי שהייחודיות של כל אחד מהצדדים תשמר. כדי שבתוך השותפות והקרבה כל אחד מהצדדים ירגיש בנוח להיות מי שהוא. קשר קרוב וטוב הוא כזה שיחד עם נקודות הדמיון בין הצדדים, מאפשר מקום להבדלים.

מציעה לך לחשוב האם הקשרים שדיברת עליהם הם כאלה שמאפשרים לך להיות מי שאת? אם התשובה שלך היא לא/חלקית, יכול להיות שזו הסיבה שהקשרים נמאסים עליך. וכדאי לחשוב איך יוצרים קשר שמאפשר לך להיות מי שאת?

אז איך עושים את זה?

כמו כל דבר בחיים, גם קשר בין חברות צריך להיות במינון הנכון. כדאי למצוא מהו המינון שעושה לך טוב! נסי לחשוב על דברים נוספים שימלאו לך את הזמן כך שהקשר לא יהי 24/7. גם קשר קרוב מאוד לא צריך למלא את כל הזמן הפנוי שלנו. חשוב ליצור ליצור לעצמך גם מרחבים נוספים של תעסוקה. תחביבים שאת אוהבת, התנדבויות שמשמחות אותך,למידה בתחומים שמעניינים אותך ומפגש עם אנשים נוספים מלבד החברה הקרובה.

כך אפשר להכניס את הקשר למינון בריא שמצד אחד נותן מקום לקשר ומצד שני מונע מהקשר להיות כל עולמך. וכך גם תוכלי לוודא שה"אני" שלך לא נאבד..

לשתף לשתף ולשתף..

לפעמים קשר ניהיה מאוס כי לא מספיק כנים בתוכו. היכולת לשתף את החברה באמת במה שאת מרגישה יכול לעזור מאוד כדי לפתור קושי בקשר. השיתוף לעיתים קשה, אבל כמעט תמיד כשמשתפים מכל הלב אדם קרוב שאוהבים, עצם השיתוף מקל והשיח על הדברים עשוי ממש לפתור את האתגרים.

מציעה לנסות להעיז לחלוק עם חברה לא רק דברים כיפיים, חוויות וכ"ו אלא גם דברים מאתגרים, רגשות, ואת כל קשת הרגשות של מי שאת. זה עוזר, זה מחבר וגורם לקשר קרוב יותר, אמיתי יותר שפשוט מיטיב איתך!

מעבר לזה, בהמשך לשיתוף מציעה לך לחשוב על מורה, אחות גדולה, מדריכה או כל אדם קרוב שתוכלי לחלוק איתו את התחושות שלך פנים אל פנים. אוזן קשבת תמיד מוסיפה טוב ויכולה לעזור, ולעשות סדר במחשבות.

לסיכום

את משתפת בתחושה טבעית. אני בטוחה שעם התבוננות כנה שלך על המצב, דרך הנקודות שניסיתי להציע כאן, יחד עם שיתוף תוכלי- למצוא את הדרך לקשר קרוב ואמיתי שנכון עבורך.

כאן לכל שאלה,

שיר

כתבות נוספות