שאל את הרב

עדיין רווקה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 28/01/07 23:30 ט בשבט התשסז

שאלה

שלום רב,

אני מתקרבת לגיל 32 ועדיין רווקה, אני נראית טוב, משכילה, בחורה חברותית ונעימה עם תחביבים רבים, אני פוגשת במסגרות הרבות בהם אני פעילה בחורים רבים, רבים מהם מתחילים איתי אולם באופן די גורף אף אחד מהם לא מוצא חן בעיני, אני יוצאת לפגישה שתיים לעיתים שבועות אחרי שבועות כאשר בכל שבוע בחור אחר ובדרך כלל פוסלת . לעיתים רחוקות יש בחור שמוצא חן בעיני ואז אני יוצאת איתו תקופה ארוכה יותר (חודש או יותר) כאשר במרבית המקרים הבחור מסיים את הקשר ומודיע לי כי מאד נחמד ונעים לו אולם הוא לא מאוהב.

אני מעוניינת מאד ליצור זוגיות ולהקים משפחה. וכאמור משקיעה הרבה אנרגיה בתחום.

אני שואלת את עצמי מה ניתן לעשות, הפנתי שאלה דומה לפני מספר חודשים ענית לי כי כדאי תמיד להיות בשמחה וכן כדאי לפתח מסגרות שונות ומגוונות וכן לטפח את המידות וההופעה החיצונית.

אני עושה את כל הדברים הללו אולם עדיין ללא פירות משמעותיים. אינני רואה את התקווה באופן והיות ואינני יודעת מתי המצב ישתנה לעיתים אני מתמלאת יאוש.

אשמח לקבל ממך עצה נוספת

תודה מראש

תשובה

שלום וברכה
לו היה בידי המפתח לזיווגים הייתי משקיע את כל כולי בנושא זה, שאין חשוב ממנו. עתה שלא נמסר מפתח זה בידי אני מנסה במידת יכולתי לעשות מעט.
מה שכתבתי לך בפעם הקודמת (למיטב זכרוני) היה דבר מה עשיר יותר. כוונתי היא להניא אותך מלחפש פתרונות סגוליים או במישורים המיסטיים קודם שפועלים במישורים המעשיים – למן אווירה של שמחה, דרך הפיכתך לאטרקטיבית יותר ועד להשקעה נרחבת במפגש ובניסיונות ולא בייאוש.
כל זה נותר על כנו, והוא נכון לאורך כל הדרך.
אולי עכשיו צריך לעשות דבר מה ביחס לתבנית הבחור עימו את רוצה להקים בית. אולי את מחפשת דבר מה שלא רק שקשה למוצאו ואולי הוא לא קיים, אלא גם שאם הוא היה קיים – הוא רק מבטיח כי בשנים הראשונות הוא יהיה.
אבאר: התאמה מלאה בין בני זוג ומציאת הבחור המושלם כמעט ולא קיימת, ואולי בכלל לא. גם במקרים הנדירים שהיא נמצאת היא אינה ביטוח לטווח ארוך, שכן העובדה שיש התאמה בגיל 30 אינה מבטיחה דבר – כל אחד מבני הזוג עשוי להשתנות בקצב שונה ולאחר כמה שנות נישואין מתברר כי היא כבר לא קיימת.
מה אפוא הוא הדבר החשוב ביותר ? החשוב ביותר הוא האמון בבן הזוג שאתם תתקדמו. אל תחפשי את המושלם – חפשי את זה שיש לו מקום בשבילך בליבו, ואת מוכנה לפנות מקום בליבך למענו, ושיש לך אמון כי לאורך תקופה ארוכה אתם תתמכו האחד בשני, ואם יתגלו פערים שניכם תשקיעו במילוא הפערים האלה. כשמבינים שהעיקר הוא אותו אמון והתקשורת הבין זוגית ונושאים אחרים תופסים פחות מקום, מוצאים הרבה פעמים טעם בבחורים שאינם מושלמים וגם ההתאמה ביניכם אינה מושלמת, אך הם כאלה שניתן לבטוח בהם שתתקדמו ביחד.

אני מקווה שכמה שיותר מהר לא תהיה שאלה זו רלוונטית...


כל טוב ושמחינו בשמחות

כתבות נוספות