שאל את הרב

עבודה בתחום הנפש עם נשים

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 27/10/10 08:31 יט בחשון התשעא

שאלה

שלום,

אנחנו נשואים טריים, בעלי עובד בעבודה בתחום הנפש אשר מצריכה עבודה בצוות עם רוב מוחלט של נשים, לעיתים קרובות העבודה מצריכה ימי עיון וסדנאות אשר משמעותם- אינטראקציה פחות עניינית וחשיפה אישית יותר עם נשים אשר מעיקה עליי. אני סומכת על נאמנותו אך לא מצליחה להשתחרר מהקושי שכרוך בידיעה כי הוא מבלה שעות ארוכות באופן הזה עם בנות המין השני.

אודה לך כבוד הרב על עיצה שתוכל לכוון אותנו בדרכנו הראשונית המשותפת, חשוב לציין כי דיברנו על כך רבות, והתקשורת טובה ברוך ה', אך התחושות והרגשות שאני חווה עדיין קיימים.

תודה.

תשובה

ב"ה,

לשואלת שלום,

א. טוב מאוד שהעלתם את הנושא מבעוד מועד, וטוב מאוד שיש ביניכם תקשורת תקינה ופתיחות גם בנושא רגיש כזה!
ב. אכן המצב הזה לא בריא, הבעל נמצא במצב תמידי של התמודדות מוסריות והלכתיות וזוגיות.
ג. מבחינה הלכתית, גבר שעובד יחד עם נשים צריך לשמור על גדרי ההלכה, במיוחד בתחום הדיבור,שהרי בדרך כלל זהו הקשר העיקרי בעבודה. הדיבור צריך להתמקד בתחום העבודה בלבד ולמי שלא רגיל בכך הדבר מאוד קשה, בפרט שלא מדובר במזכירה שמוסרים לה עבודות או הוראות לביצוע שבזה נגמר הענין, כך שבקלות יכולים לעבור לדיבורים שלא ממין העבודה ואף לדיבורים של יחס אישי. כמובן, דיבור של נימוס, או איחולי מזל טוב וכדומה מותרים אבל בכל זאת קשה לראות איך הקולגות מקבלים סגנון עבודה שלא רגילים אליו.
ד. מה ניתן לעשות? לדעתי זה ענין של החלטה, אם הבעל מחליט שבנסיבות האלה עבודה היא רק עבודה ואת המפגשים החברתיים הוא מקיים במקום אחר, אזי הדבר אפשרי, ואם יעשה זאת באופן מכובד ומכבד, הן יבינו את סוג התקשורת הזו ואף יעריכו זאת. בודאי הן מעדיפות צורה כזו של עבודה על פני פלרטטנים נודניקים....
ה. מה שאת סומכת על נאמנותו זה מצויין, וזו בעצם התכונה הבסיסית לשרוד מצב כזה אחרת היית מכניסה לעצמך המון "סרטים" בראש וקשה לנהל זוגיות במצב כזה.
ו. יחד עם כל זה חושבני שצריך להציב מטרה שבעוד כמה שנים בעלך ימצא מקום עבודה בתחום הנפש אבל לא במסגרת של מפגש אינטנסיבי עם הרבה נשים.

ושוב ישר כח על כך שהעלתם ענין זה מבעוד מועד.

אפשר גם להתקשר אלי 052-7710491





בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות