שאל את הרב

ספר כבוד המלכים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 12/05/13 23:44 ג בסיון התשעג

שאלה

האם מותר לקרוא את הספר ׳ כבוד המלכים ׳ ?

והאם זה נכון שלמלך שלמה ולמלכת שבא היה ילד , וכשהילד הזה גדל וביקר את המלך שלמה שלמה הביא לו בטעות את ארון הברית האמתי .. במקום דגם ? ועד היום ארון הברית נמצא בכנסייה באתיופיה ?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

זהו ספר שמתאר את שורשי הלאומיות של האתיופים הגויים. הם מספרים סיפור שאין לו כל שורש לא בתנ"ך ולא בהיסטוריה. אלו שקרים שמבססים האדרת העם האתיופי על חשבון שנאת ישראל.
יש שם אמנם התייחסות למלכות שלמה אבל בפועל מדובר על סוג של אמונה נוצרית שביסודה יש שנאת יהודים גדולה.

נראה לי שהספר שייך למשפחת ספרי המינים שאין לקרוא בהם.

להלן ציטוט קצר מתוך מאמר של אלי אשד על הספר:

במידה רבה ניתן להגדיר את "כבוד מלכים" ככתבי הקודש החילוניים של אתיופיה ואלו הנותנים לאתיופים את הזהות העצמית שלהם ביחס לשאר העולם...

...אלו הם דברי הטפות דתיות מתלהמות שיהיו ברורות רק לכהן דת אתיופי על עליונות האמונה והממלכה האתיופית בעולם מחד ועל נחיתותו והצורך בהשמדתו של עם היהודים מאידך.

באחד הקטעים המסיימים את הספר יש קטע מבעית במיוחד שבו מלכי הנוצרים אתיופיה ו"רומא" (ביזנטיון ) יצאו (בלשון עתיד אין זה ברור עם המחבר מתכוון לאירוע שקרה בעבר או יקרה בעתיד) להילחם ביהודים "אויבי האלוהים" ויכלום ולאחר שזה בוצע "ויטקסו עצה "איך לא יחיו את היהודים (ע' 284) בהיגיון של הסיפור הכוונה היא מן הסתם לגנוסיד של כלל היהודים בכל העולם ואולי באיזה גירסה של הספר שלא השתמרה היה מעין מרשם קדום איך לבצע רצח עם ביהודים. כמה מאות שנים לפני המיין קאמפף של היטלר.

http://www.e-mago.co.il/Editor/myth-3157.htm

כתבות נוספות