שאל את הרב

ספקות בעניני חברה מעורבת

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 13/08/03 09:13 טו באב התשסג

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה!

אני די נמצאת בבעיה עכשיו. אני מקפידה לא להיות בקשרים עם בנים. אך עכשיו בעקבות שיחות מסוימות וכל מיני שאלות שנשאלתי מתעוררות לי ספקות לגבי צדקת דרכי. אכן יש לי כמה שאלות.

1) למה שאמת אסור להיות בקשר עם בניםת אני מבינה למה אסור חברות אך אם שומרים על ההלכה הבסיסית אז מה הבעי'ה בתנועת נוער מעורבת?

2) מישהי פעם אמרה לי שרב מכובד אחד אמר שצריך תנועת נוער מעורבת מכיון שכאשר בנוער יגדלו הם יצטרכו ללכת לאוניברסיטה ולעבודה מעורבת ושזה עוד יותר מסוכן מתנועה מעורבת מפני שהאנשים יהיו נשואים וזה יכול לגרום לגילוי עריות ח"ו ולכן לפי דעתו אם תנועת נוער תהיה נפרדת אז הנוער לעולם לא יכירו בני במין השני, יבהלו כאשר הם יצטרכו להתחיל להכיר וזה אף יכול לגרום לחטאים ח"ו בגלל ההלם.

איני יודעת איך להשיב לטענות כאלו ואף תוהה על זה בעצמי.

מצטערת על האורך.

תודה רבה!

תשובה

בס"ד
[
1. תנועת נוער מעורבת אינה מאפשרת לשמור על ההלכה הבסיסית! ]כיון שאנחנו בני אדם עם יצרים (שיש להם תפקיד חיובי בבוא העת) קשה - או בעצם לא אפשרי - לחיות ולכייף ביחד ולא ליצור בכך קרבה רגשית. המציאות תוכיח!
[
2. מספר הערות בהקשר לכך:

א.] יש הבדל גדול בין עבודה מעורבת לבין תנועת נוער. בתנועת נוער חיים ונהנים ביחד, וממילא נוצרת קרבה רגשית. בעבודה כל אחד בא, עושה את עבודתו והולך, ואכן אם יש חשש להיווצרות קשרים מעבר לכך באמת צריך להימנע.
[
ב.] אין היתר לחטוא בשביל להימנע מחטאים בעתיד! כיון שהמציאות כיום היא שתנועת נוער מעורבת גורמת להרבה קלקולים, אין שום אפשרות להתיר אותה על סמך ההנחה שהדבר ימנע קלקולים גדולים יותר. בכל מקרה איננו פוסקים הלכות לפי סברתנו האישית אלא לפי השולחן ערוך.
[
ג.] ההלכה חשבה גם היא על ה"הלם" אותו הזכרת, ובשביל זה יש צורך בחינוך מגיל צעיר של יראת חטא ואהבת ה'. בנוסף לכך - באמת לא צריכים להתרגל לחשוב שבן המין השני הוא עב"מ. מותר לדבר דיבורים ענייניים, כמו למזכירה בקופת חולים, או לפקיד בבנק.

כל טוב.

[{******** ******** ********]}

וראי קובץ תשובות על חברה מעורבת:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=22108

כתבות נוספות