שאל את הרב

סיאנס

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 06/03/02 03:43 כב באדר התשסב

שאלה

לכבוד:הרב שמואל אליהו.

האם מותר לעשות סיאנס,ואם לא אז מדוע?

תשובה

בס"ד

אסור לעשות סיאנס כי זה גורם צער לאחרים. זה גורם צער לנפטר שמוציאים אותו מעולמות של מעלה על מנת לשעשע אנשים אחרים. ואפילו אסור על מנת לענות להם על שאלות שחשובות להם.

ראה מה אמר שמואל לשאול כשהעלה אותו על מנת לשאול על המלחמה. ספר שמואל א פרק כח


(יא) וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֶת מִי אַעֲלֶה לָּךְ וַיֹּאמֶר אֶת שְׁמוּאֵל הַעֲלִי לִי:
(יב) וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה אֶת שְׁמוּאֵל וַתִּזְעַק בְּקוֹל גָּדוֹל וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֶל שָׁאוּל לֵאמֹר לָמָּה רִמִּיתָנִי וְאַתָּה שָׁאוּל:
(יג) וַיֹּאמֶר לָהּ הַמֶּלֶךְ אַל תִּירְאִי כִּי מָה רָאִית וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֶל שָׁאוּל אֱלֹהִים רָאִיתִי עֹלִים מִן הָאָרֶץ:
(יד) וַיֹּאמֶר לָהּ מַה תָּאֳרוֹ וַתֹּאמֶר אִישׁ זָקֵן עֹלֶה וְהוּא עֹטֶה מְעִיל וַיֵּדַע שָׁאוּל כִּי שְׁמוּאֵל הוּא וַיִּקֹּד אַפַּיִם אַרְצָה וַיִּשְׁתָּחוּ:
(טו) וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל שָׁאוּל לָמָּה הִרְגַּזְתַּנִי לְהַעֲלוֹת אֹתִי וַיֹּאמֶר שָׁאוּל צַר לִי מְאֹד וּפְלִשְׁתִּים נִלְחָמִים בִּי וֵאלֹהִים סָר מֵעָלַי וְלֹא עָנָנִי עוֹד גַּם בְּיַד הַנּבִיאִם גַּם בַּחֲלֹמוֹת וָאֶקְרָאֶה לְךָ לְהוֹדִיעֵנִי מָה אֶעֱשֶׂה:

רואה אתה את הביטוי:

למה הרגזתני להעלות מקברי.

זה מרגיז גם אנשים חיים לשמש שעשוע לאחרים. כל שכן נשמות שיש להם עולם אחר וחששות ורצונות אחרים מאיתנו. להביא אותם לפה על מנת לשעשע - זו גובל באכזריות.

זה גם לא מועיל.
כיון שהעיקר הוא העבודה הפנימית והמעשית של האדם לא ההתעסקות בנסתרות ובעתידות.

תמים תהיה עם ה' אלוקיך!

כתבות נוספות