שאל את הרב

סוגיה סניפית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 31/03/12 21:17 ח בניסן התשעב

שאלה

בס"ד

שלום וישע רב!

אני תלמידת כיתה ט' וחניכה בסניף עזרא. לפני מספר שבתות נחשפתי לפגישות שמתנהלות בסניף מידי ערב שבת. בפגישות אלו שמיועדות אך ורק לצוות (בנים ובנות כאחד) מעביר/ה אחד או אחת מהמשתתפים פעולה-בד"כ נושא שגורם לכל הנוכחים לדון עליו יחד. בין הבנים לבנות לא נוצרת אינטראקציה אישית, ובכל זאת העניי'ן מטריד אותי מאוד. מצד אחד לא נעשה לכאורה שום מעשה אסור- לא דברנו או צחקנו עם אף בן, ואם דברנו אז רק דברי תורה. מצד שני, האם לא נמחק כאן איסור הלכה? אולי המפגש הזה מיותר? הרי לא נפגשנו בשביל צורך חיוני, והאווירה שנוצרת יכולה ליצור קרבה שלא אמורה להווצר, ומה בדבר מפגשי גיבוש מהסוג הזה בימי חול? השאלה הזאת ממש עקרונית בשבילי כי עוד לפני שהיא התעוררה לא היה ברור לי מה הגבול שביחס שבין בנים לבנות.

אודה מקרב לב!

חג שמח!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

כל עניין הערוב בין בנים ובנות אינו לכתחילה.
בנסיבות הקיימות יש חשש שאם לא נקיים מפגשים כאלה בדרך מסודרת ומאורגנת, בסגנון מכובד ותוך שמירה על גבולות, יהיו מפגשים כאלה בדרכים אחרות שיביאו לנזקים מוסריים ורוחניים לכלל הנוער. לצערנו יש לכך דוגמאות ביישובים שמנעו לחלוטין חברה מעורבת.

כאשר את שוקלת את השתתפותך, עליך להביא בחשבון את התועלת של נוכחותך: אם בנות כמוך ימנעו מלהשתתף במפגשים כאלו בסוף יבוא למפגש הנוער הפחות רציני...
מטעמים אלו התירו רבני הדור האחרון את הפעילות המעורבת.

למרות כל זאת, במידה ועבורך הנוכחות שם מזיקה לך מפני שהיא מעניקה לך תחושה של הדרדרות או פעילות שנוגדת את ההלכה - את בהחלט צריכה להמעיט בכך או להמנע לחלוטין. אסור להשתתף בפעילות שגורמת לנו לנסיגה אמונית.

כתבות נוספות