שאל את הרב

איך יודעים שזה באמת מי שהקב''ה זיווג לי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/11/21 16:49 כח בחשון התשפב

שאלה

אהלן, יצא לי לחשוב הרבה על כל הנושא של נפש תאומה. וכשנולדים אז הקב''ה מזווג לנו זיווג אחד שיתאים לנו ישר, אז איך בזמן כ"כ קצר (יחסית) אני יכולה למצוא את הנפש התאומה שלי ולדעת שהוא באמת הנפש התאומה שלי? ומה עם בני זוג שמתגרשים? והם גם מתחתנים בפעם שניה.. איך יודעים שזה באמת מי שהקב''ה זיווג לי? איך יודעים שהוא הנפש התאומה שלי?

אשמח לקצת סדר בתוך כל הבלבול!

תשובה

עדן יקרה שלום.

ראשית, עצם ההגדרה של 'נפש תאומה' – היא הגדרה שאני אישית קצת פחות מתחברת אליה ביחס לכל התחום והנושא הזה של זוגיות. היא בעצם אומרת שיש אדם אחד שהוא תאום שלי ואני מחכה לו. מה שלא בהכרח נכון, הרי כפי שאת שואלת העולם הזה מורכב מסוגי אנשים שונים, יש שמתגרשים ומתחתנים בשנית, יש שמתאלמנים לא עלינו, מזוגיות טובה בריאה ומשמחת. ואז מה? בפעם הראשונה הם לא עשו בחירה נכונה?

אני מאמינה כי יש אדם שמדויק לי, יש אדם שמשלים אותי, יש אדם שמשמח אותי. אבל זה לא עובד בהכרח לפי ההגדרה של 'נפש תאומה'. זו הנחת היסוד הלכתחילאית..

פעם שמעתי (ניסיתי למצוא לכך מקור אך לא עלה בידי..) כי לכל אדם יש 7 זיווגים – ז"א, 7 אנשים שבפוטנציאל יכולים להתאים לו. ועל פי המקום בו האדם נמצא, הוא מושך את האדם שמתאים ומדוייק לו ביותר. תשאלי – רגע, איך יתכן אם ככה? שהרי אומרים ש'40 יום קודם יצירת הוולד יוצאת בת קול ואומרת בן פלוני לפלונית', בהחלט שאלה טובה. בתפיסה שלי, חשוב שנבין כשאנחנו מסתכלים על מדרשים או אמירות של חז"ל שהדברים מורכבים יותר מאיך שאנו רואים את זה בעיניים שלנו. יתכן שהם מתכוונים שנושא זה ידוע מראש עוד קודם יצירתך, ז"א אתה לא ממציא את הגלגל – מישהו רואה אותך ודואג לך עוד לפני שבכלל נוצרת, יתכן שכוונתם אחרת. אינני יודעת – מה שבטוח ידוע הוא שמתוך כל האנשים בעולם יש אנשים שיש לי יותר פוטנציאל לייצר איתם בית, ומתוך אלה עם הפוטנציאל יש כאלה שהחיבור אליהם יורגש ברמה יותר גבוהה מהאחרים.

באופן כללי, כל נושא האהבה הוא חתיכת תחום מורכב – לא תמיד דברים נגלים לנו מההתחלה, לעיתים לוקח לנו זמן לראות, לעיתים לוקח לנו זמן להיות אנחנו באמת – דרושה כאן הרבה סבלנות, והרבה התבוננות עמוקה ופנימית על הצד השני.

לגבי שאלתך – איך יתכן שאראה ואזהה את האדם שמדוייק לי בזמן מועט כ"כ :

בעיניי, כשהאדם מחובר לעצמו באמת, יודע מי הוא? מה טוב לו? מה משמח אותו? מה הכוחות ומה החולשות שלו וכו'.. יש לזה כוח אמיתי למשוך אליו את מי שמתאים ומדוייק לו. מה גם, שמדובר בעניינים שבלב – וחשוב מאד גם לו לתת מקום ולהאמין בו. יש שיעורים נפלאים על השלבים השונים למציאת בן זוג, (קודם לבדוק אם הדברים שאני מחפשת קיימית – בשכל, אח"כ לבדוק אם הלב שם – רגש וכו') אבל בעיני, בשלב שלך – הכי חשוב שתתמקדי במי את, מי את רוצה להיות, לאן את שואפת. ועל ידי היכרות משמעותית עם עצמך, מתפללת שבע"ה בזמן המדוייק לך גם תמצאי.

בהצלחה!

טליה

(12)

כתבות נוספות