שאל את הרב

נישואין לאחר נעורים מתירניים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/12/09 13:09 כג בכסלו התשע

שאלה

שלום!

אני בקשר רציני עם בחור כ8 חודשים(שינינו מבית דתי אך חוזרים בתשובה) יש לנו קשר אמיתי, רציני ומאוד בוגר אך הוא נתקל בדילמה.

אני נאנסתי בילדותי וכנערה הייתי עם מספר גברים (שכבתי) וזה מאוד מפריעה לו.

הוא רוצה שנתחתן אך הוא לא יודע אם יוכל לחיות אם זה שהייתי עם מישהו אחר.

(אני יציין שגם הוא היה עם בנות אחרות)

דיברנו על זה מספר פעמים והוא לא מצליח להחליט אם ללכת עם הרגש או השכל.

האם יש לזה פתרון או מישהו אחר שיכול לעזור לנו?

תודה רבה!

תשובה

בס"ד
שלום רב,
השאלה שלך צריכה בירור משלשה צדדים:
1. מצד היושר הפשוט. הבחור לא שמר עצמו יותר ממך. גם הוא בא אל החתונה לאחר קשר עם בנות אחרות - אז מה הזכות שלו להיות קנאי? הגישה שלו מעניקה עדיפות לא מוצדקת לרגשות שלו. באיזו זכות הוא תובע ממך מה שהוא לא תבע מעצמו?
2. מצד הדין הפשוט, את חזרת בתשובה אמיתית ושלמה, לכן אסור לזכור לך את העוונות הקודמים. הבחור צריך לעבוד על תיקון המידות שלו בכך שיקבל את התשובה והתיקון שלך לפחות כמו שהוא מקבל את עצמו עם התשובה והתיקון שלו.
3. את מציינת שעברת אונס וקושרת את זה לכך שהיית עם גברים בצעירותך. אפשר שיש לך פגיעה רגשית בגלל האונס והיא גרמה להתנהגותך בזמן הנעורים. זה עניין שצריך טיפול מצדך מפני שמצב רגשי כזה עלול לעורר קשיים לאחר החתונה.

לכן ההמלצה שלי היא שתלכי לפגישות טיפוליות במסגרת שמטפלת בנפגעות אונס, כדי לבדוק שאין לך 'צלקות' מהילדות, וכדי שזוגיות נוכחית שלך תצמח בצורה הכי טובה. במסגרת טיפולית זו תוכלי להעלות גם את הקושי של הבחור שלך לקבל אותך. אולי גם הוא צריך לקיים מספר פגישות טיפוליות כדי לברר את הרגשות שלו כלפיך, אולי יש מקום לשיחות של שניכם יחד עם מטפל\ת רגשי בנושא זה.
להלן כתובת מרכז סיוע לנפגעות
http://www.1202.org.il/default.asp?siteId=1

בהצלחה

כתבות נוספות