שאל את הרב

נטיות מניות

חדשות כיפה הרב שמואל זעפרני 28/07/02 17:40 יט באב התשסב

שאלה

לכבוד הרב שלום!

אם יש איסור שגבר ישכב עם גבר אז למה הקב"ה ברא גברים שנמשכים לגברים? מה הם יכולים לעשות בשביל לא להימשך למין שלהם? יש איסור גם על נשים שישכבו עם נשים? מה הפתרון לזה?

תודה מראש

אפרת

תשובה

אפרת שלום,
הקב"ה לא ברא אדם שנמשך לגברים.
האדם מטבעו אין לו תאוה למשכב זכור.
משכב זכור נובע בגלל סיבות שונות:סקרנות,טראומה בילדות,יצר הרע ועוד.ולפיכך אפשר לתקן זאת.
הקב"ה קבע דפוסי חיים שעל פיהם עלינו לחיות,ולכן נתן לנו מצוות עשה ומצוות לא תעשה.ואם אני עובר על מצות לא תעשה-אני מקלקל.
משכב זכור הוא לאו מפורש בתורה ונקרא תועבה:"ואת זכר לא תשכב משכבי אשה, תועבה היא"(ויקרא יח,כב).
לכן אמר בר קפרא לרבי(נדרים נא ע"א)הפירוש של תועבה שנאמר במשכב זכור הוא:"תועה אתה בה",ופירש הר"ן:מניח משכבי אשה והולך אצל זכר.
הבעיה שהחברה נוטנת לגטימציה לתופעות אלה.
אסור לנו להרחיק אותם,יש לעשות הכל כדי לתקן קלקול זה,ואני אומר לך מתוך ידיעה שישנם לא מעטים שחזרו לנטיה הטבעית שהעניק להם בורא עולם.ואני בכונה משתמש בביטוי זה,לחלוק על הדיעה שאנשים נולדו עם נטיות אלה.
ולשאלתך מה יעשה אדם כדי שלא ימשך למין השני,כבר כתב הרמב"ם,וז"ל:
לפיכך ראוי לו לאדם לכוף יצרו בדבר זה,ולהרגיל עצמו בקדושה יתרה ובמחשבה טהורה ובדעה נכונה כדי להנצל מהן.ויזהר מן היחוד שהוא הגורם הגדול...וכן ינהוג להתרחק מן השחוק ומן השכרות ומדברי עגבים שאלו גורמים גדולים והם מעלות של עריות,ולא ישב בלא אשה שמנהג זה גורם לטהרה יתרה.גדולה מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה".
ובאשר לשאלתך אם יש איסור לאשה לשכב עם אשה,פסק מרן בשו"ע(אבן העזר כ,ב),וז"ל:
"נשים המסוללות(פירוש המשחקות ומתחככות)זו בזו-אסור,וממעשה ארץ מצרים שהוזהרנו עליו וראוי להכותן מכת מרדות,הואיל ועשו איסור",
והרמב"ם כתב:
נשים המסוללות זו בזו-אסור,וממעשה ארץ מצרים הוא שהוזהרנו עליו שנאמר כמעשה ארץ מצרים לא תעשו.אמרו חכמים מה היו עושים,איש נושא איש ואשה נושאת אשה".
נמצאנו למדים שהמקור לזה הוא בתרבות מצרים.
הקב"ה ברא את האשה שתביא חיים לעולם ביחד עם בן זוגה,ושניהם יחד יגדלו ויחנכו את ילדיהם.וכאמור הקב"ה לא ברא איש או אשה עם נטיות הפוכות.
בברכה וכל טוב,
שמואל זעפרני

כתבות נוספות