שאל את הרב

מתי להתחיל לדבר על איסור נגיעה?

חדשות כיפה הרב שי פירון 13/03/02 06:18 כט באדר התשסב

שאלה

שלום. אני בכיתה י' ואני מדריכה את כיתה ז'. בשבת האחרונה היה לחניך האחרון שלי בר מצווה, ולכן אני רוצה לעשות לחניכים שלי פעולה על זה שאסור לבנים עכשיו לגעת בבנות ולבנות אסור לגעת בבנים. איך אני מעבירה להם את זה בצורה הכי טובה?

במיוחד שאני לא יודעת כ"כ להסביר לעצמי למה אני שומרת נגיעה (או לפחות משתדלת...)

תשובה

ב"ה

חגית

ה' עימך

בתחילה, כשהתחלתי לקרוא את שאלתך שאלתי את עצמי אם את מסוגלת להעביר לחנכייך נושא כל כך חשוב. אבל כהגעתי לסוף השאלה השתכנעתי שיש ביכולתך להשפיע עליהם!
אם את מודעת לכך שהעיה היא א צ ל ך, היינו שגם את לא מבינה בדיוק את הערך של העניין, הרי שיש סיכוי גדול שתצליחי להנחיל לחניכייך את כל המסרים החשובים בהם כולנו מאמינים. היושר האישי והנכונות להכיר בבעיות שלנו הם תנאי הכרחי.
יחד עם זאת, אינני בטוח שהדבר הנכון הוא להעביר את הנושא הזה עכשיו. יתכן ונכון יותר לשוחח עימן על מחוייבות למצוות ועל ההבנה שאנו עבדי ה'. לא חייבים להסביר זאת דרך עניין זה. ובכלל, ככל שתקני להם ראיה כללית על תורה ומצוות, ככל שתבהירי להם את הערך הגדול של תורה ומצוות תזכי להשפיע שפע של טוב עליהם. ככל שתרדי לפרטים, תכנסי לויכוחים כאלה ואחרים גם בגלל שמי שלא מבין את הגודל של המצוות לא מסוגל להתחבר אליהם וגם בגלל שזה מאיים על חיי היום יום. לכן, אני ממליץ לעסוק בתקופה הראשונה בערך הכולל של המצוות, בהקשבה לקול ה', בעובדה שאנו עבדי ה'.


בברכה,

שי

כתבות נוספות