שאל את הרב

מתי כבר יבוא המשיח?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/12/01 06:15 יא בטבת התשסב

שאלה

אנחנו צריכים להאמין שכל שנייה, המשיח יכול להיות, אבל גם לפני מאה שנים האמינו שאוטוטו עומד להגיע למשיח, אז אולי גם אנחנו נחכה עוד מאה שנה...?

תשובה

שלום לך,
אנו מאמינים שבכל שניה המשיח יכול להגיע, אבל איננו בטוחים שהוא יגיע דוקא עכשיו.
לפני מאה שנה האמינו גם-כן, שיכול המשיח להגיע, וציפו לבואו, אך לא החליטו בודאות שהוא בודאי מגיע. דרושה סבלנות גדולה, לא להיות קצרי רוח, ולהכיר בכך שיכולים להיות עיכובים רבים (כדברי חז"ל בסנהדרין צז,ב ובעוד מקומות).
אדרבה, כל מי שמתבונן בעינים פקוחות על התהליכים שהתחוללו במאה השנים האחרונות, רואה דברים מדהימים: לאחר גלות ארוכה ביותר, התגשם חזון הנביאים ועם ישראל חזר לארצו, הקים מדינה, מגן על עצמו. קם בארץ מרכז תורני ענק, הגדול בעולם, שלא היה כמותו (בצורה מרוכזת כזו) אולי מזמן בית-המקדש!
לכן אם אנו שואלים האם המשיח התקרב במאה השנים האחרונות, התשובה היא שהוא התקרב המון. חז"ל תיארו לנו את תהליכים שיקרו בתחילת תקופת המשיח, ואנו רואים שאכן אנו מצויים באמצע התהליך. לא רק ההופעה הסופית של הגאולה והמשיח חשובים – גם כל התהליך שהוא חלק מהגאולה חשוב ביותר. עלינו לשמוח על-כך שזכינו להיות חלק מכל זה, ולעשות את המיטב כדי להוסיף עוד טובה לעולם ולקרב את הגאולה.

אם אנו לא בטוחים מתי יבוא המשיח, מדוע אנו מצווים להאמין שבכל רגע הוא יכול לבוא?
שתי סיבות לכך:
א) מאוד חשובה האמונה שאין שום מעכב ש'לא נותן' לקב"ה להביא את המשיח. ברגע שיחליט הקב"ה שהגיע זמן הגאולה, הוא לא יתחשב בשום גורם מונע, ויביא את המשיח.
ב) הציפייה למשיח ולגאולה אינה רק ציפייה בלב, באמונה.
אדם שיש לו ציפייה אמיתית, פועל למענה, עושה מעשים שיחישו את הגאולה. לכן הוא מוסיף ככל הניתן בלימוד תורה וקיום מצוות ועשיית חסד ויישוב הארץ ובנייתה וכו' וכו', ביודעו שכל מעשה קטן שלנו, מוסיף חלק כלשהו בגאולה ומקרב אותה.
יש באתר שלנו עוד 2 תשובות בנושא זה בכתובת: https://www.kipa.co.il/noar/q.asp?id=890 , וכן– https://www.kipa.co.il/noar/q.asp?id=2122.

בהצלחה ובציפייה לישועה
יונתן, חברים מקשיבים

כתבות נוספות