שאל את הרב

מתי חברי יהיה בריא

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 10/07/02 23:58 א באב התשסב

שאלה

שלום רב,

האם ע"פ הקבלה ניתן לבדוק מתי יחלים ידידי וחברי היקר שטבע ביום כט' תמוז וכרגע הוא חסר הכרה.

(השאלה מצונזרת)

תשובה

בס"ד

אולי אפשר - אני לא יודע.

אבל דע לך שיותר טוב להתפלל על חולה במקום לחשב את זמן החלמתו.

החישובים לא יועילו - והתפילה יכולה להועיל.

לפעמים החישובים יכולים להזיק שהרי אם יאמר לך מי שיודע כי חברך יקום ביום פלוני. או שח"ו לא יקום - אתה תחשוב שהכל כבר סגור ולא תעשה דבר. והעיקר הוא בדיוק הפוך שתכנס אתה לפעילות חיובית על מנת להצילו. אם אתה רופא - נסה לרפא אותו. ואם אתה חבר או בן משפחה - נסה להתפלל עליו בכל כוחך.

תפילה - מועילה!!!

ה"ידיעה" מה יהיה לא תועיל - אולי תזיק.




איך מתפללים על חולה?
קוראים כמה פרקים בתהילים. כשמרגישים קירבה אל ה' אפשר להתפלל בשביל החולה. להזכיר אותו בשמו ובשם אימו (בלי שם משפחתה) כמו שנאמר בתהלים "אַנִי עַבְדְּךָ בֶּן אֲמָתֶךָ". למשל "דוד בן רחל" או "שרה בת לאה". לבקש מה' עליו "בתוך כל שאר החולים".

למשל: "אנא ה'. רפא את ראובן בן לאה בתוך כל שאר חולי עם ישראל. אל נא רפא נא לו. אל נא רפא נא לו. וכן יהי רצון ונאמר אמן".

אפשר להוסיף ולבקש עליו רפואה שלימה, לבקש בלשון שלך או בתפילות מסודרות ולא לשכוח להודות כשהוא מתרפא.

איזה פרקי תהילים אומרים על החולה?
יאמרו ל"ז מזמורים אלו: כ, ו, ט, יג, טז, יח', כב', כג', כה' ל, לא, לב, לג, לו, לז, לח, לט, מא, מט, נה, נו, סט, פו, פח, פט, צ, צא, קב, קג, קד, קז, קטז, קיח, קמב, קמג, קכח. אח"כ יאמרו בפרק קיט שהוא לפי אלף בית את כל הפסוקים משמו של החולה כנ"ל. כגון אם שמו "יעקב" יאמרו את שמונת הפסוקים של אות י', את שמונת הפסוקים של אות ע'. את שמונת הפסוקים של אות ק', ואת שמונת הפסוקים של אות ב'. ואח"כ יאמרו את כל פסוקי האותיות מהשם "קרע שטן" כנ"ל מכל אות שמונה פסוקים. אחר כל זאת יאמרו תפילה עליו כדלעיל.


מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב הוא יברך את אליהו בן שושנה ברפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל, רפואת הנפש ורפואת הגוף וכן יהי רצון ונאמר אמן.

כתבות נוספות