שאל את הרב

מתחזקת

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/06/19 23:53 כו בסיון התשעט

שאלה

הי, קוראים לי הדס ואני לומדת באולפנה שמוגדרת כדתית אך בפועל לא הייתי אומרת דתית..{במילים עדינות הגעתי לשם מסיבות כאלה ואחרות ובעיקר ממקום אישי אחר לגמרי, עוד לא ככ מפותח..במהלך השנים עברתי המוןןן וכחלק מהכול גם התחזקתי מאודד! ואני מרגישה שם זמן מה כבר קצת תקועה אני רוצה חברה אחרת דתית יותר בנות שאוכל לדבר איתן על קודש ובכללי יותר עומק ובגרות אני עולה ל יא ואני בשאלות קשות אם לעבור או לא..אם לסיים שם יב ואז ללכת למדרשה או משהו דומה או לעבור עכשיו ולא לבזבז לעצמי תזמן? האם אולי זה טוב שלא הכול בקצב יחסית מהיר ורצון לשאוף ולהתקדם כל הזמן או שזה כן טוב..ואני צריכה להתקדם והשאיפה לנצל את הזמן היא נכונה וטובה..? מה נכון לעשות?! חייבת את עזרתכם, תודה.

תשובה

הי הדס!

השאלה שלך מקסימה, אני שמחה שפנית אלינו ומקווה שהתשובה שלי תכוון אותך :)

מהדברים שתיארת נשמע שהתהליך שעברת משמעותי מאוד! כשאדם שם לו למטרה להתפתח ולהתקדם בתחום מסוים והוא מרגיש שהוא בכיוון הנכון ועושה השתדלות, זה נותן תחושה מספקת וטובה. אז קודם כל את יכולה כבר להיות גאה בעצמך על הדרך שעברת! נשמע שקיים בך הרצון להמשיך ולהתקדם וכבר אמרו חכמים ממני שכשהרצון קיים- השמיים הם הגבול :)

כל אחד מאיתנו עובר תהליכים בתחומים השונים לאורך החיים. מכיוון שהקב"ה ברא אותנו שונים זה מזה, גם אם נעבור תהליכים דומים במהות שלהם, הקצב של התהליך הוא אינדיבידואלי ומשתנה בין אדם לאדם. יש תקופות בהם נחווה עליית מדרגה משמעותית ויש זמנים בהם נרגיש שאנחנו עומדים במקום או אפילו חוזרים אחורנית, אך זה טבעי ולגיטימי ומעיד שאנחנו אנושיים בסך הכל. לכן תחילה הייתי ממליצה פשוט לא להיבהל, לקבל כל שלב באהבה והתבוננות.

אני מניחה שכשהחלטת לכתוב לנו, ציפית שהתשובה הנכונה נמצאת בידינו. אז הרשי לי להפתיע אותך ולגלות לך שמה שאת מחפשת כנראה נמצא בסביבתך ואפילו בתוכך! אחת הדרכים לגלות זאת בעצמך היא להתייעץ עם אדם קרוב שמכיר אותך ואת סומכת על עצותיו. שתפי את מי שבחרת ונסו יחד לבחון את הדברים ולמצוא מה הכי נכון עבורך בשלב זה.

תוכלי גם לחשוב איזו החלטה משמחת אותך יותר, האם להחליף בית ספר (עם כל ההשלכות) או שאולי להישאר כרגע במקום טכנית ולמצוא את התחליפים שימלאו את הצורך שלך להתקדם מבחינה רוחנית.

אם תבחרי להישאר באולפנה הנוכחית, תוכלי להעשיר את הזמן שלך בשיעורי תורה, ספרים רלוונטיים ואולי לקבוע חברותא עם מישהו מהמשפחה או מהסביבה שלך שישמח ללמוד איתך. כמובן שהאפשרות ללכת למדרשה גם יכול להתאים למילוי הצורך העתידי של התפתחות רוחנית.

רצוי לזכור שלכל אדם קצב התפתחות שונה! אפשר לראות זאת אפילו פיזיולוגית, אצל כל אחד הגוף מתפתח בזמנים שונים - לאדם מסוים יתחלפו כל השיניים עד כיתה ג' ואחר יסיים עם זה רק בכיתה ז'- ואין פה נכון או לא נכון. יותר חשוב שתרגישי נינוחה ושמחה עם המקום שלך מאשר שתרוצי קדימה אבל ללא בטחון וחיוך.

מה שתבחרי, אני מאמינה ומקווה שהקב"ה רואה את ההשתדלות שלך ועושה את שלו :) בהצלחה!

משאת

כתבות נוספות