שאל את הרב

משמר האזרחי לבנות

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 03/04/02 14:56 כא בניסן התשסב

שאלה

בס"ד

כבוד הרב...

רציתי לשמוע את דעתך על התנדבות במשמר האזרחי בצפת, החזקת נשק [בזמנינו-יותר כהגנה עצמית...] ליווי טיוליים - והכל בתור בת ולא בתור בן!

אם תוכל להרחיב ולהביא מקורות אודה לך מאוד!

נערה מצפת.

תשובה

בס"ד

כל הנושא של החזקת נשק ולחימה בקושי מתאים לבנים. אנחנו לא רוצים לגדל בנים לוחמנים, אלא בנים אנושים, רגועים, מחייכים ומאמינים איש לרעהו. כל שכן וכל שכן שאנחנו לא רוצים בנות כאלו.

אם היינו יכולים - היינו מבטלים לגמרי את הצבא, וזה מה שיהיה בימות המשיח. אנחנו לא רואים בלחימה איזו תעודת כבוד לגבריות כמו שהיה ועודנו בהרבה מארצות אירופה ובתרבות הגרמנית. סיף, דו קרב, צלקות, איגרוף, זה לא בשבילנו. אנחנו לא מתהדרים בכלי נשק ולא ברומחים ומגני קרב. זה לא כבוד לנו. זה כורח המציאות.
כורח המציאות הוא להלחם על מנת לחיות כאן כבני אדם.
על מנת לשמור משהו בריא בתוכנו קיבלנו את ההלכה שאומרת שהנשים שעסוקות בחינוך הילדים הרכים תשמרנה מוגנות מההריגה הזאת ומהחיים המתוחים שבסביבתה. סוף סוף כשעושים את העבודה הזאת באמת - חיים בחשדנות ובמתח מתמיד.
דעי לך שאם נשים תרצינה להיות לוחמות אמיתיות - הן תצטרכנה לאבד הרבה חלקים חשובים מנשיותם. וזה הפסד גדול לכולנו.

לכן אם השירות במשמר אזרחי הוא אמיתי ולא בילוי - זה לא בשביל בנות. זה גם לא צנוע במיוחד להסתובב בשעות הלילה המאוחרות עם חברה. וזה ממש איסור להסתובב בשעות הלילה המאוחרות עם גבר אחר.

אם את רוצה לעזור לחברה, עשי זאת במקומות החיונים באמת. בכל תחום של עזרה לחלשים, עזרה בשיעורי בית וכד'. כי בסופו של דבר מה שיקבע את גורלנו בארץ הזאת יהיה חוסן החברה ולא כמות הלוחמים והנשק שבידי צהל. הוא הדין והוא הטעם למשמר אזרחי.

חיזקי ואמצי

כתבות נוספות