שאל את הרב

משמעות חלום

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/05/20 17:57 י באייר התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב

אתמול חלמתי חלום על עצמי וזה היה נראה שבחלום לא קורה משהו מיוחד רק שבכל כמה זמן כמו בלופ עבר לידי רכב נעצר לידי ומתוכו צועקת לי ילדה קטנה אבא אבא ושאני מסתכל עליה רואים שהיא לא בגדר הנורמה ויש לה איזה בעיה נפשית וככה כל פעם שהייתי לבד בחלום היא הופיעה ועשתה אותו דבר ודרך אגב הילדה היא זאת שנהגה באוטו והיא נהגה בו בצורה מאוד מסוכנת (מפאת גילי מיותר לציין שאין לי ילדים)

אשמח לדעת אם יש פירוש ותודה מראש!

תשובה

בס"ד

שלום רב,

במסורת ישראל לא מחפשים מה טמון בחלום אלא מעניקים לחלום את הפשר שלנו. יש כמה תקדימים בחז"ל שמלמדים אותנו לפרש חלום לטוב לנו ולכולם.

בדרך זו נפרש לטובה - הקריאה: 'אבא', 'אבא' היא פניה אליך לסייע, לעזור.

יש כאן מישהי שקשה לה, היא במצוקה נפשית, היא מאבדת שליטה, ורואה בך את הדמות הבוגרת, היציגה שיכולה לסייע לה, לתמוך בה ולהוציא אותה מהקושי שלה...

בכל מקרה, מי שרואה חלום והוא מוטרד מכך, ילך לביכנ"ס לברכת כהנים, ובזמן שהכהנים מברכים יאמר את הברכה דלהלן שמופיעה בגמרא:

ריבונו שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא.

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה` אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִיחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵנִי`

כתבות נוספות