שאל את הרב

משמעות החיים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 05/03/11 20:54 כט באדר א'

שאלה

שלום!

הרבה זמן אני מנסה למצוא תשובות לשאלות שלי ולא מוצאת.אני חיה את החיים שלי והם מלאים ממש אבל מהצד השני הם נראים לי ממש ריקים.

מה המשמעות של החיים שלי?

איך אני מוצאת את היעוד שלי ואת המשמעות של החיים שלי?

איך אני יכולה לבצע את השליחות שלי בעולם הזה בלי שאני יודעת מה השליחות שלי?

ובכלל יש קשר בין כל הדברים ששאלתי?

תודה רבה ומחכה לתשובה

רננה!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

יש קשר בין כל הדברים ששאלת. אלו צדדים שונים של שאלה אחת. זו שאלת תכלית החיים, היא גם האפשרות היחידה לזכות לאושר אמיתי בחיים.

יש משמעות לחיים שלך - והמשמעות היא השליחות, התפקיד שיש לך בעולם הזה. כאשר תבררי לעצמך מה תפקידך, החיים שלך יהיו יותר משמעותיים ויותר מלאים.
התפקיד מתבקש מתוך רצון לעבוד את ד' ולהיות שותף בתיקון עולם.

השאלה הגדולה היא איך למצוא את התפקיד. התשובה היא שזה תהליך שלוקח זמן ומתרחשים בו שינויים מעת לעת.
הדבר תלוי בגיל ובנסיבות.

בחורה בת 16 יכולה לקחת תפקיד בהדרכה או בהתנדבות או בעזרה בבית או בתמיכה בחברות. יש לה גם תפקיד ללמוד ולהתפתח ברוח ובמקצועות השונים.

צעירה בת 26 משקיעה כוחות בלימודים, בביסוס מקצועי וכן פועלת לבנית המשפחה שלה.

התפקיד מבטא גם את המימוש העצמי - הביטוי של הכשרונות והנטיות - יש מי שמתאים לאמנות, יש מי שמתאים למדע, יש מי שמתאים לחברה ויש מי שמתאים לארגון - כל אחד מזהה את כשרונו ונטיתו, משקיע ומתפתח בהתאם.

אישה בת 36 ממשיכה להשקיע במשפחה ולפתח את התפקיד והמקצוע שהיא עושה בשנים אלו.

בגיל 46 ומעלה יש יותר פנאי, לאחר השלמת גידול הילדים, יש יותר נסיון חיים, אפשר להרחיב או לשנות את התפקיד ולהשקיע יותר בעשיה ובתרומה לעם ולחברה ופחות בבית.

במקביל לכל אלו, חייבים גם להתפתח ולגדול ברוח, זה נעשה מתוך התקרבות והתעלות לאלוקים: בתורה, תפילה וקיום מצוות. זהו התפקיד שיש לאדם כלפי עצמו - החובה לפתח את הנשמה וכל הכוחות הפנימיים שבו. העשיה החיצונית צריכה להיות בהרמוניה עם התפתחות רוחנית פנימית רק כך האדם מרגיש שיש באמת משמעות וערך לקיומו.

כתבות נוספות