שאל את הרב

משכורת צבאית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 29/06/11 15:46 כז בסיון התשעא

שאלה

בס"ד

ברצוני לשאול שאלה שמאד מציקה לי מצפונית.

אני שירתתי בצבא כלוחם חי"ר. ובהכשרה אנחנו עוברים מבחנים , פיזים ומבחנים במחשב. וככה מכשירים אותנו שבסוף אנחנו מוגדרים לוחמים מוכשרי 07. בהתחלה אנחנו מוכשרים 03 אח"כ 05 ובסוף כמו שאמרתי 07. כמו שההכשרה עולה ככה המשכורת הצבאית עולה לוחם שמכשר 07 מקבל כלוחם 700 שקלים לחודש שלוחם שמוכשר פחות מקבל פחות. לדוגמא גובניק מקבל 300 ותומך לחימה בערך 500. מה שמאד מציק לי במצפון שאת המבחנים שלי אני לא עשיתי הכי ביושר. בבוחן מסלול, חברים שלי עזרו לי בריצה וכן בחבל. שזה אסור לעשת כי זה רמאות. וכן עזרו לי במבחנים שעשינו במחשב. ( בוא נאמר שהרבה חבר'ה שמה העתיקו בלי שום מצפון) ולי דווקא אז היה מצפון ולא העתקתי אבל נכשלתי ועברתי פעם שניה אחרי שכבר ידעתי את המבחן כי עשיתי אותו כבר. וכן בכמה מבחנים מפקדים עזרו לי. אני שוחררתי משירותי הצבאי. ואני חוזר לישיבה. מה שמפריע לי מאד שאני מרגיש שיש לי משכורת בחשבון שבעצם יש לי אותה ברמאות וזה בעצם גניבה ואסור לי להשתמש במשכורת. השאלה אם זה נכון ואני מאד רוצה לתקן את זה אז אני צריך להחזיר את הכסף לצבא? אני מאד אשמח לתשובה כי זה ממש מציק לי במצפון . ואני יודע שטעיתי במה שעשיתי. ואני רוצה לחזור בתשובה.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

צריך להתחיל בשאלת ההסמכה: אם לפי שיקולי הצבא, למרות הכל, אתה מוסמך להיות רובאי 07 - ולפי מקצוע זה קובעים את השיבוץ שלך ביחידת המילואים - אז אתה יכול להנות מהמשכורת הזאת.

עליך לפנות לרשויות הצבא המתאימות (נראה לי שמפקדת זרוע היבשה אחראית על הנושאים הללו) לדווח להם על החריגים שהיו בדרך להסמכתך במקצוע צבאי של רובאי 07 ולקבל מהם תשובה לשאלה אם הם משאירים את ההסמכה שלך או שוללים אותה.
אני חוזר ומדגיש, השאלה לא מתחילה בשכר אלא בהסמכה, וזה הענין שעליך לברר עם רשויות הצבא.

כתבות נוספות