שאל את הרב

משבר משפחתי בדייטים איך מספרים?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 29/06/20 07:11 ז בתמוז התשפ

שאלה

שלום הרב!

הסיפור שלי קצת מורכב ורציתי לשמוע את דעתו של הרב

אני בחור בן 25 מגיע מבית מאד דתי, בוגר ישיבה מוכרת במגזר, אנחנו ארבעה אחים במשפחה ברוך ה' כולם נשואים, אבל משפחה מאד מסובכת, יש לי שתי אחיות שחזרו בשאלה אחת חזרה שהיא הייתה רווקה והתחתנה עם בחור חילוני וההורים שלי היה להם קשה עם זה אבל נשכו שפתיים ועם הזמן הבליגו, אבל אחותי הגדולה חזרה בשאלה תוך כדי שהיא נשואה עם ארבעה ילדים (נהפכה לאטאיסטית) וההורים שלי קיבלו את זה מאד קשה כך שבמשך שנתיים הקשר בין אמא שלי לאחותי נהייה מאד לא פשוט והגיע למצב של ניתוק קשר למשך יותר משנה, אך בזמן האחרון שניהם הולכים לטיפול ובונים את הקשר לאט לאט אבל עדיין המצב לא חזר לקדמותו,

והמכנה המשותף בין כל האחים שלי זה שכולם לא באים כבר יותר משנה לשבתות, אחי בגלל שאשתו נפגעה מאבא שלי (אבל הם בקשר ומדברים והוא מגיע גם לפעמים במהלך השבוע), ואחותי השניה לא באה בטענה שהיא לא רוצה לשמור שבת.

כך נוצר מצב שאני היחיד שמגיע שבתות לבית לגמרי שלא באשמתי,

וכך גם נוצר מצב שהקשר שלי יכול להתפרק רק בגלל הסיפור הזה לכן הייתי שמח לשמוע את דעתו של הרב על איך ומתי כדאי לספר את הסיפור הזה

תשובה

שלום וברכה

ראשית, אני מברך אותך ומתפלל ביחד עימך שתקים את ביתך בשמחה בזמן המתאים.

ביחסי משפחה ובדייטים אין נוסחאות. אין איש היכול לנבא מראש מה יפעל בכל מקרה, ובאיזו דרך נכון ללכת במצבים משתנים. בשל העובדה הזו אינני יכול לומר לך בוודאות מה נכון לעשות. ברם, אפשר שדווקא על רקע אי-הידיעה הזו, אין לנו אלא לבחור בדרך שנראית לנו הנכונה מכולן, ללכת בה, ובד בבד להתפלל לריבונו של עולם שיסייע בעדנו.

מבין הדרכים השונות האפשריות, זו נראית טובה, ואם היא מתאימה לך - מה טוב. אם לא - הבה נשוב ונחפש אחרת:

א. לפני הדייטים, אתה צריך להיפגש עם עצמך. במפגש הזה לומר לעצמך כי האישה שאתה מתחתן עימה מתחתנת בראש ובראשונה - אתך. זה העיקר וזה היסוד. העובדה שיש סאגות משפחתיות אמנם משפיעה על המצב, אולם באופן הרבה יותר מועט מאשר ההשפעה שיש לאישיותך, התנהגותך, הכישורים הזוגיים שלך וכדו'. כל כך חשוב שזו תהיה נקודת המוצא שלך.

ב. בדרך כלל, קשר לא מתפרק בגלל זה. כאמור, יש לכך השפעה וזה נמצא במרחב, אולם כעומק ההתקשרות בינך ובין מי שאתה מחפש - כך קטנה משמעות ההשפעה הסביבתית.

ג. מנקודת מוצא זו - אין גם שום סיבה להסתיר את הדברים. להפך, דווקא הדיבור בכנות וביושר על המצב, מתוך עוצמה פנימית המכירה בכך שהעובדה שזה מה שאירע במשפחתך אינו אומר דבר משמעותי עליך - היא כלי עצום. אחד הכישורים העיקריים הדרושים לבניין זוגיות טובה הוא הכנות והיושר, והליכה בדרך זו היא מצוינת.

ד. בדרך כלל, בדייטים, בפגישות הראשונות, כל אחד מציג כלפי השני את הצד המיטבי שבו. לאחר הראשוניות - בני הזוג אט אט מורידים את הכיסויים, ואז מדברים גם על הדברים הכואבים שיש. זו ההזדמנות לדבר על המשפחה. אולם, כאמור, אין לכך כללים, ואפשר שזה יעלה כבר בפגישה הראשונה, ואז הכנות והיושר דלעיל יהיו הכלים שעימם אתה עובד.

הרבה מאוד אפוא תלוי בגישה שלך כלפי עצמך. אם לך עצמך יהיה ברור שלא תיכנע למה שסובב אותך במשפחתך, ולא תראה את עצמך נחות בשל כך - זו גם הפתיחה הטובה ביותר לעולמך הזוגי.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות