שאל את הרב

מריבות וויכוחים סביב החתונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 08/11/09 00:13 כא בחשון התשע

שאלה

בס"ד.

שבוע טוב ,

בעוד כשבוע בע"ה אני וארוסי מתחתנים בלי נדר,

אנו עושים ישיבה מעורבת ובריקודים חצי שעה נפרד ולאחר מכן ביחד, ההורים של החתן שלי לא רוצים לשמוע על הפרדה, ורבו עם החתן בגלל שחושבים שהוא רמאי מאחר ולא אמר להם שהוא עושה הפרדה והוא יודע שהם לא אוהבים את זה, אנחנו כשסגרנו את החתונה הודענו מראש שיהיה הפרדה בהתחלה וגם התווכחנו על זה, פתאום נזכרו בזה שוב ובנתיים האימא לא מדברת עם החתן שלי בגלל שכל הזמן היא אומרת לו שאם הוא עושה הפרדה היא לא תבוא והוא אמר לה את לא רוצה אל תבואי, החתן שלי ביישן והוא לעולם לא התחצף להוריו תמיד כיבד אותם וזו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה בע"ה, והיא נפגעה והוא ניסה לבקש סליחה אך תמיד היא מתחמקת.

מה אפשר לעשות.? חשוב לי לציין שאני לא מוכנה לוותר לגמרי על ההפרדה כי זה משהו ששנינו רצינו ואם עכשיו נוותר לה היא תרשה לעצמה להתערב לנו כל הזמן בחיים.

אשמח לעצה דחופה,

שיהיו בשורות טובות

תשובה

בס"ד
שלום רב,
כבר חז"ל קבעו שיש לעיתים קרובות מתח בחתונה. המתח נדבק לארועים כאלה ואחרים אבל מקורו לעיתים בשורשים עמוקים יותר - והדברים נעלמים מאתנו.
מכל מקום לדעתי הכי חשוב (גם לכם, ובעקר לכם!) שתהיה שמחה, אהבה ואחדות משפחתית בחתונה.
לכן תוותרו לחותנת על הדרישות שלה (אם החברים שלכם במקום, יחליטו שהם לא רוצים לרקוד מעורב - הדברים יסתדרו ממילא באופן טבעי). תודיעו לה שאתם רוצים אותה שמחה ומאושרת אתכם בחתונה, ותשתדלו שכך באמת יהיה.
באשר לחשש שהיא תתערב לכם כל הזמן - אין קשר בין הדברים. אם אתם לא תתגוררו על ידה - היא לא תהיה שם ולא תתערב. ואם מפעם לפעם תתערב - תשתדלו למצוא דרכים לעקוף את המתחים, אל תגידו לה לא, תעניקו לה תשומת לב ואהבה, ותפעלו לבסוף לפי הבנתכם.
אם החותנת תרגיש שאתם באמת אוהבים אותה היא תשמח בכך ותפחית את ההתערבות שלה.

כתבות נוספות