שאל את הרב

מרגיש שיש עלי דינים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/12/09 19:32 כג בכסלו התשע

שאלה

שלום,

היום אני נכשלתי שוב פעם בטסט ה-6 בנהיגה.

מבחינת נהיגה אני נוהג טוב מאוד אפילו בטסט האחרון נהגתי בסדר והייתי בטוח שאני עובר אך שוב פעם המשפט-"הוא לא העביר אותך"... לפני הטסט התפללתי הרבה והייתי מוכן ממש למבחן אפילו המורה אמר הייתי עם הרבה בטחון וללא לחץ אך אני מרגיש שיש עליי בזמן האחרון מזל רע!!!

בחיים אני בנאדם אהוב על הבריות,בחור דתי שומר מצוות ועושה הרבה מעשים טובים ותורם לעיתים קרובות צדקה.

אך עדיין למרות הכל לא הולך לי בעניין,הלכתי לרב גדול בבני ברק לפני כ4 חודשים הוא אמר לי אל תדאג יהיה בסדר ומה שקורה זה הכל להפך. את האמת בתוכי אני שואל את עצמי,איך אני יכול להמשיך להיות בעל אמונה,במצב שאני נותן מעצמי אפילו שאחר כך לי לא נשאר

(תרומות צדקה שתרמתי ואחר כך לי הייתה בעיה כספית ביקשתי היקר שיהיה לי טוב בחיים)

אך לא מקבל את מבוקשי???

תשובה

בס"ד
שלום רב,
מתוך הדברים שלך אני מתרשם שאתה בחור דתי שעושה הרבה מעשים טובים, אשריך.

אני חש היטב את ההרגשה שלך שיש לך כעת מזל רע. אתה כנראה צודק. אבל זה לא רק לך זה קורה לכל אחד מאתנו. על פי רוב אנשים אוהבים לדבר על ההצלחות שלהם. אבל אם יצא לך לדבר בשיחה אישית קרובה עם חברים שלך, יתברר לך שהרבה פעמים, כמעט לכל אחד, יש תקופות כאלה.
במושגים של היהדות לא קוראים לזה מזל רע אלא 'דינים'. הכוונה היא שהקב"ה כרגע מחליט להעמיד אותך בנסיון. זה קורה כמעט לכל אדם, וצריך הרבה כוח ואמונה כדי לא ליפול. הקב"ה רוצה להרים אותך גבוה יותר ולכן הוא מקשה עליך. כמו הנסיון של אברהם בעקידת יצחק.
אתה מבקט שיהיה לך טוב בחיים, אבל הקב"ה יודע יותר טוב מכולנו מה באמת טוב לנו. לפעמים החיים השלוים והנעימים מביאים אותנו למצב של ניוון אמוני. מבחינת הדת אנחנו נהיים כמו זקנים ששוכבים במיטה כל היום ולא זזים.
דווקא כאשר יש קשיים בחיים אז מתעוררים למחשבות ולתיקון. הנה אם היית מצליח בטסט ראשון - היית עכשיו רגוע. אבל בגלל שאתה לא מצליח בטסט, אתה מברר, מחפש דרך, מחפש תיקון - החיפוש הזה יותר חשוב לקב"ה מאשר הרשיון נהיגה שלך.
אל תחשוב שהתיקון נעשה רק בכסף (הרבה דברים קונים בכסף אבל את הקב"ה לא קונים בכסף). צריך לתת צדקה, זו מצווה חשובה, אבל במידה שלא מפילה אותנו לקשיים כלכליים. לכן חז"ל קבעו לתת מעשר כספים: עשירית מההכנסה (10% מהמשכורת).
אתה יכול וצריך לעשות מעשים טובים שלא קשורים לכסף. ללמוד תורה בשעורים שמתאימים לך, להתפלל מתוך ריכוז וכוונה בבית כנסת. לעזור למשפחה ולחברים במילה טובה ובמעשים טובים. ובעקר להתחזק: לחזק את עצמך ואת האחרים באמונה.
תחשוב על כך ש'טוב-בחיים' פרושו התחזקות באמונה - אז תראה שיש הרבה דברים שהם לא נראים טובים בהתחלה אבל לאחר זמן מתברר שהם חזקו בנו את האמונה - וזה הטוב בחיים.

כתבות נוספות