שאל את הרב

ההורים שלי מאוד קפדניים ואני מרגישה ריחוק מהם

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/02/22 15:44 יז באדר א'

שאלה

שלום.אני בת 14 ,אני יודעת שאני עוד נחשבת מתבגרת,ושלהרבה מתבגרים יש ריחוק מההורים שלהם אבל אצלי זה לא ככה. אני אף פעם לא זוכרת שהרגשתי שאני יכולה לשתף את אחד מההורים שלי במשהו שעובר עליי.

ההורים שלי או יותר אבא שלי.. הוא יותר "אולד סקול".. והוא מקפיד על דברים שמביעים כבוד קצת מוגזם ביומיום. אני תמיד פחדתי מההורים שלי. אני לא בדיוק יודעת למה.. אצלי ,מאז ומתמיד, הורים זה דבר מפחיד נקודה.

אני נורא רוצה לשתף אותם בשאיפות ובחלומות שלי אבל אני לא מרגישה שאני מסוגלת.

אני מטבעי מאוד ביישנית... אולי זה איכשהו קשור? איך אני מחזקת את הקשר הזה?

תשובה

שלום לך.

את מתארת מציאות ממש קשה ומורכבת, וזה לא פשוט לשתף בכאבים והפחדים שלך – אז קודם כל, כל הכבוד על השיתוף! את מתארת את המקום של הכבוד להורייך, השאיפות שלך, הביישנות שלך – כל אלו דפוסי התנהגות מדהימים שמבטאים את האדם המרשים שאת! ניכר מהכתיבה שלך שיש בך כוחות אדירים. שאת חזקה, חכמה, בוגרת, רגישה, מכבדת, סבלנית, עדינה ונעימה .

לרבים מאיתנו הקשרים עם ההורים שלנו עוברים עליות וירידות וזה לא תמיד חלק. בכללי קשרים זה משהו שצריך לתחזק ולעבוד עליהם קל וחומר הקשר הכי משמעותי שיש לנו כבר מגיל אפס. ההורים שלנו הם הדמויות שהכי מעצבות אותנו ביחס למי שאנחנו ובזכותם את מי שאת היום, ולכן חשוב להכיר להם תודה על כך.

כמובן שזה לא עניין 'כתוב מראש' ואת יכולה לעבוד על עצמך ולהפוך את עצמך לגרסה הכי טובה שלך. ההורים שלך הם שהכתיבו במידה מסוימת את איך שהילדות שלך תראה, אבל את מי שתכתוב איך שהעתיד שלך יראה.

אז מה אפשר לעשות ביחס לקשר שלך עם הורייך? הנה כמה רעיונות וכיוונים למחשבה שאת יכולה לשקול ולבחון.

1. לכתוב לעצמך איך שאת מרגישה. את יכולה למצוא את המקום שלך לביטוי עצמי. דווקא מתוך הביישנות שלך את יכולה לגלות על עצמך דברים חדשים ולעבד עם עצמך את איך שאת מרגישה.

2. לדבר עם ההורים שלך על הרצון לקשר. את לא תאמיני איזה פלאים שיח נכון יכול לעשות. כשמציגים לאדם קרוב את הרצון להתקרב, כשאומרים מפורשות "הקשר שלי איתך חשוב לי והייתי רוצה לעבוד עליו איתך" אני מאמינה שלרוב הצד השני נענה ורוצה בכך. חשוב שהשיח יתנהל ללא שיפוטיות ולדבר בסגנון "בעולם שלי... בעיניים שלי... איך שאני מרגישה..." וכך לבוא מנקודה של פתיחות לצד השני ולתת לו מקום שבו יוכל באמת להתבטא.

3. חיזוק הקשר שלך עם אחים שלך (אם יש). משפחה זה נצח, חברים הולכים ובאים אך משפחה הם מי שנשארים לרוב במיוחד בתקופות הקשות. עבודה על הקשר שלך עם אחים שלך יכול לחזק את הבטחון העצמי שלך ואת התחושה כשאת בבית שאת באמת מוצאת את מקומך ושתרגישי 'אני בבית'.

4. לדבר עם אדם מבוגר שאת סומכת עליו על הנושא הזה. את יכולה לדבר עם המורה שלך, מדריכה באולפנה, היועצת – כל אדם שמכיר אותך ויכול לתת לך קצת פרספקטיבה על מה שאת עוברת ויכול לעזור לך לחלוק ולשתף בכאב והפחד שלך.

זה לא קל לעבוד על ההקשרים עם ההורים שלנו ועכשיו זה זמן כל כך מיוחד לעבוד על זה – את כבר בוגרת מספיק כדי לנהל שיחה משמעותית 'של מבוגרים' עם ההורים שלך ואת עוד בבית ברמה כזו שאת באמת יכולה לעבוד על הקשר בצורה אינטנסיבית, רציפה וממושכת. כל הכבוד לך על האומץ והרצון לקרבה!

לסיכום: תיארת בשאלתך באופן מאוד מפורט על הקשר של המרוחק שלך מהורייך. ראינו שמדובר בנושא שרבים מאיתנו מתמודדים איתו. סקרנו כמה כיוונים לפעולה שיכולים לעזור: לכתוב לעצמך איך שאת מרגישה, לדבר עם ההורים שלך על הרצון לקשר. חיזוק הקשר שלך עם אחים שלך (אם יש) ודיבור עם מבוגר אחר משמעותי בחייך על הנושא הזה.

כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד הטלפוני במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

כתבות נוספות