שאל את הרב

מרגישה את היצר המיני: איך להימנע מהנפילות שהוא מביא?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/06/22 18:00 ט בסיון התשפב

שאלה

אני מכורה להרגשה שבאה בעקבות צפייה בקטעים מיניים, ולמרות שזה מגעיל אותי אני גם נופלת לפורנוגרפיה לפעמים, בגלל התחושה הזאת.

אני מנסה לא ליפול אבל זה ממש חזק ממני אני לא יודעת מה לעשות

ולמרות שאני יודעת שזה טבעי היצר הזה, וקשה להתגבר עליו, אני מרגישה שהקב"ה מאוכזב ממני כי אני לא מצליחה להתגבר ואני מרגישה יותר ויותר רחוקה מה' אחרי כל נפילה. אשמח אם תוכלו לעזור לי. תודה

תשובה

שלום לך.

הקב"ה לא מאוכזב ממך, משתי סיבות. האחת, הוא זה שעיצב אצל בני ובנות האדם את המנגנון הזה של מיניות ותשוקה. היצר המיני הוא טבעי ובריא. חשוב מאוד שיהיה אותו. השנייה, הקב"ה יצר בכוונה את האפשרות ליפול. מלאכים לא נופלים. בני אדם כן. וזה בכוונה! יש לזה מקום. זה דבר טבעי. אני מסכימה איתך שהנפילה היא לא דבר רצוי ומשמח, אבל היא חלק מהמציאות שלנו, אצל כל אחת בדברים שונים.

זה גם טבעי שאת מרגישה רחוקה מ ה' אחרי כל נפילה. אבל עצם ההרגשה הזאת מעידה על האכפתיות והקירבה. עצם הקושי עם מיניות לא בריאה, משקפת את הרצון שלך בחוויה מינית טובה ומיטיבה.

התשוקה והאנרגיה שמושכות אותך לאינטרנט, יכולות לשמש אותך גם להגיע למקומות הנכונים יותר מבחינתך. את יכולה לשבת עם עצמך, עם חברה טובה או עם יועצת כלשהי, ולשרטט את מפת התשוקה שלך: בלימודים, בהתנדבות, בעבודה, במשפחה, בדייטים, ובמיניות. מה מלהיב אותך, מרגש, מסעיר. ככל שתתנסי ביותר חוויות תשוקה מיטיבות, יקטן הצורך לחצות גבולות אל מרחבי רשת שמעוררים בך בדיעבד תחושה לא נוחה.

בזמן שיתאים לך, תהיה לך גם הזדמנות לנתב את התשוקה הטבעית הזאת אל בניית המשפחה הפרטית שלך. להשקיע אנרגיה של אהבה, קירבה ואינטימיות מרגשת עם בן זוג, בקשר כנה, מכבד, מלא בהערכה הדדית וברגשות עדינים. שם המיניות משתלבת כחלק מסימפוניה של רגשות ודחפים וגם ערכים, והיצירה המוסיקלית המשולבת נעימה ומרוממת הרבה יותר מנגינת סולו של כלי אחד.

אז מה לעשות בינתיים?

1. לא לנסות "לא ליפול" אלא לנסות "ליפול פחות". לנסות לדבר עם עצמנו בשפה חומלת ורגישה, ולא בערכים של שחור ולבן.

2. פרופורציות: יהיו נפילות! בתחום הזה, ובתחומים נוספים. בסוגיות ערכיות, וגם בדברים אחרים. בישולים יישרפו, פגושים יתעקמו, בגדים יתכווצו וחברות יתאכזבו. ויחד עם זאת, הרבה מאוד דברים אחרים - יצליחו! התקלה לא מוחקת את הנפילה. רוב הזמן, ברוב הדברים, אנחנו בסה"כ מצליחות. אבל אין 100% הצלחה, וגם לא 90. זה בסדר. זה עדיין שיעור גדול מאוד של הצלחה.

3. "כי נפלתי - קמתי": אחרי נפילה יש הרגשה מבאסת כזאת, ולא בא לעשות כלום. כדאי להפנות לשם תשומת לב, ולהכין לעצמנו מראש דברים "מרימים" שקל ונעים לעשות אחרי נפילה. להכין/לאכול משהו טעים, לצאת לריצה, לשמוע מוסיקה טובה, כל אחת ומה שהיא בוחרת. באופן הזה אנחנו לא מאפשרים לנפילה הרגעית להשתלט לנו על הנפש ועל היום. הייתה - והסתיימה. אנחנו עוברות הלאה.

4. לנתב את האנרגיה: לשבת בכיסא ולנסות לא ליפול, זה קשה. יש בנו כוחות נפש עצומים שמחפשים ביטוי. לכן שבי עם עצמך או עם עוד מישהי, ופרטי לעצמך בכתב כמה שיותר כיוונים שדרכם תוכלי להתרגש, לחוות התלהבות, תשוקה וריגוש, בדרכים שמקובלות עלייך יותר. העולם שלנו גדול ומגוון, ויש שפע של חוויות שיכולות לגרום ללב שלנו להאיץ ולרגש שלנו לזרום. זה רק מצריך קצת מחשבה והכנה מראש.

כאן תוכלי למצוא עוד כמה התייחסויות לנושא:

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1095454

https://www.makshivim.org.il/answer?id=957495

https://www.makshivim.org.il/answer?id=960456

את מאוד מוזמנת להמשיך לדבר איתנו, לשתף אותנו בדרך שלך, בנפילות וגם בהצלחות. נוכל להמשיך לחשוב יחד מה יכול לעבוד בשבילך הכי טוב, ואיך תוכלי להרגיש הכי בנוח והכי בשמחה. אנחנו כאן בשבילך, באתר וגם בטלפון (כוכבית 8298) ובווטסאפ (052-468-3927).

בהצלחה!

חברים מקשיבים

כתבות נוספות