שאל את הרב

מקורות לסירוב פקודה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 23/10/02 00:29 יז בחשון התשסג

שאלה

לרב שלום!

רציתי לדעת מה הדין לגבי סירוב פקודה ,מדוע יש רבנים שקראו לכך, ומה המקורות לכך?

תשובה

בס"ד

הקב"ה אמר לאברהם - "לזרעך אתן את הארץ הזו". מי שחושב כי הארץ הזו שייכת לישמעלים - חולק על הקב"ה, וזה בגדר של כפירה.

הרבנים שקראו לכך אומרים כי מי שמפנה מאחזים משתתף בדבר נורא ואיום של שלילת זכותינו לישיבה בארץ ישראל זה נגד הקב"ה - ולכן זה אסור.

במיוחד שדבר זה נעשה על מנת לשדר לאויבינו מבית ומחוץ כי אנחנו מחלישים בידינו את אחיזתינו בארץ ישראל, מתוך מחשבה מתרפסת כי כך הערבים יניחו את נשקם ולא ילחמו בנו יותר.
אבל אתה יודע וגם שר הביטחון יודע שדבר זה הוא הבל - גם הוא עושה כן כדי לרצות את בוחריו במפלגת העבודה שגם הם לדעתי לא מאמינים בדבר כל כך מטופש.

הרבנים שקראו לכך חושבים כי פינוי כזה שלא מביא שום תועלת אין בו שום סיכוי לשלום - עלול לסכן חיים של אזרחים או מתנחלים כיון שהוא משדר חולשה. לכן צריך להתנגד לו בכוח ואף לסרב פקודה.

הרבנים שקראו לכך חושבים כי ההוראה לסרב פקודה תגרום למחליטי ההחלטות לא להחליט החלטות של כך שגויות לשם מטרות פוליטיות. אם הוא ידע שהחלטתו גורמת פילוג כל כך חמור בעם - הוא ימנע בעתיד מכך ואולי גם בהווה.

הרבנים שקראו לכך חושבים כי ההוראה לסרב פקודה תגרום לממשלה לנהוג במאחזים כמו שהיא נוהגת ב"מאחז הבלי חוקי" של הערבים על הר הבית.
שם הממשלה לא מפעילה את החוק המקודש - אע"פ שהערבים שם פורעים כל חוק ושמים לצחוק את המשטרה ואת כל חוקי המדינה ובינוי ערים וכד'.

חולשת רפיון של הממשלה בענין הבניה הבלתי חוקים הנעשית בגליל בלי כל ביקורת. היא נעשית באישור בית המשפט העליון שמפחד להשפעיל את החוק מפחד ממתפרעים. כל זה טוב בכדי ללמדך כי מי שמפעיל כוח - מפחיד את רשויות החוק ומותר לו לעשות ככל העולה על רוחו.

לכן פסק הרב מה שפסק - כדי לשדר כי אנחנו מתכוננים להאבק על ארץ ישראל בכל כוחנו. ואף על פי שהממשלה חושבת את עצמה יותר חזקה מהאזרחים. היא יכולה להפעיל הרבה כוח. ולשלוח אנשים למעצרים וכד' - אעפ"כ בסופו של כל דבר - האזרחים יותר חזקים מכל ממשלה שבעולם. ובסופו של דבר ממשלה שעושה שטויות תיפל במהרה.

---
כל זאת כתבתי לדעת מי שחושב שצריך לסרב פקודה - אבל דעתי האישית שלא עושים פילוג בעם שזה יותר חמור. וראה תשובתי ב https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=15012

כתבות נוספות