שאל את הרב

מקומות בילוי

חדשות כיפה הרב שי פירון 22/08/02 15:17 יד באלול התשסב

שאלה

לרב שלום,

אני נהנת לצאת למקומות בילוי שבהם יש הופעות של זמרים.(המופעים הם של זמרים עברים-ברי סחרוף, ארקדי דוכין) (מכיון שהמוזיקה מהווה נדבך חשוב בחיי). אני לא רואה בכך סתירה כלשהי לדת, אך אני שואלת את השאלה מכיון שהרבה העירו לי על כך (ולא חילונים, אלא חברות דתיות שלי). ההופעות מתקיימות בדרך כלל באולם קטן (100 איש) וכן יש הרבה ששותים שם בירות ומשקאות אלכוהוליים. מכיון שאני דתיה- אני גם בין היחידות שלבושות שם צנוע (שאר הצנועות הן חברה או שתיים שאני איתן). ולא שמתי לב אף פעם שהחילונים מסתכלים בעין עקומה על כך שיש שם דתיות. (אנחנו גם לא שותות כלום מעבר לקולה) לפעמים יש גם ריקודים במקומות אלו(לא הייתי קוראת לזה ריקודים אלא רק קפיצות ), אבל אני רק צופה מהצד במופע. ההערות שקיבלתי הן שזה חילול השם שיש בנות דתיות במקומות האלו(שוב... ההערות הן רק מדתיים). האם יש בכך חילול השם ללכת למקומות אלו??? גם אם אנחנו לא רוקדות אלא רק צופות במופע ???, תודה רבה מראש,

תשובה

ב"ה


שלומות,


כמי שאוהב מוסיקה, אני מבין לליבך.
מצד אחד, איזה בעיה יש אם את לא נוטלת חלק בכל ההתרחשות הבלתי צנועה אותה את תארת. במה זה שונה מההליכה ברחוב או מהשהות במקומות רבים בהן האוריה שונה ממה שלמדנו בביתנו פנימה.
אבל אי אפשר להתעלם מהבחנה בסיסית בין שהות במקומות שבהן אני חייב להיות לבין מקומות שבהן אני בוחר להיות. כל מקום שאני לא חייב להיות בו - עדיף להמנע. לא בגלל שזה חילול ה', לא בגלל שרואים אותי. בגללי, בגלל עצמי, בגלל תוכ.
כי אני מאמין שהחשיפה להתנהגויות אלה משפיעה עלי. לא. לא שאת תתנהגי כמותם. ברור לי שלא. אלה בגלל שהנפש שלך לא תזעק למראה מראות כאה. היא תתרגל לכך. את תתני לגיטמציה פנימית להתנהגות נוראית. כל זה משפיע על הרגישות המוסרית והופך אותנו להיות כהים כלפי התנהגויות נוראויות.
אני ממליץ לך, בשלב זה של חלייך, לא ללכת למקומות אלה.


בברכה,


שי

כתבות נוספות