שאל את הרב

מצוה אחת מול המון עברות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 09/06/19 21:52 ו בסיון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב גלעד שטראוס

כבוד הרב אם יש יהודי חילוני שהוא חוטא מאוד גדול ומאוד רשע גמור ואפילו היהודי הכי רשע והחוטא הכי גדול בכל הזמנים וכל החיים שלו הוא עשה רק חטאים וכל פעם שהוא היה יכול לבחור בלעשות מצווה או חטא הוא בחר בחטא ובאיזו שהוא שלב בחיים שלו הוא בחר בלעשות מצווה קטנה ואז הוא המשיך לחטוא ולהיות רשע גמור כמו לפני שהוא עשה את המצווה אז האם על המצווה הקטנה והיחידה שהוא עשה בחיים שלו הוא יקבל שכר מועט אבל נצחי בגן עדן אחרי זיכוך וכפרה גדול וארוך בעולם הבא ?

כי לפי מה שאני חושב ולפי הנקודת מבט שלי אפילו כל מה שהוא עשה על כל החטאים שלו הוא חייב לשלם בזיכוך וכפרה מאוד גדול וארוך בעולם הבא ועל המצווה לפי דעתי הוא צריך לקבל שכר נצחי אבל מועט בגן עדן כי בכל זאת הוא יהודי והוא עשה מצווה אחת קטנה ועל זה מגיע לו שכר נצחי אבל מועט בגן עדן זה לפי הנקודת מבט שלי.

תודה מראש כבוד הרב ושבת שלום

תשובה

בס"ד

שלום רב!

אתה וודאי צודק!

מגיע שכר על מצווה. ערכה של מצווה אחת לא מתבטל בגלל שיש עבירות אחרות.

החישובים של אלוקים הרבה יותר מדויקים מכל מה שבני אדם מסוגלים לשפוט. רק בשמים יודעים להעריך במדויק מצווה או עבירה, למדוד אותם לא רק לפי המעשה שנעשה אלא גם לפי ההשתדלות שהיתה לאדם, לפי הקשיים שעמדו בפניו, ולפי הכוונה הפנימית שמלווה את המעשה.

הערך של מצווה תלוי גם ברקע שיש לכל אדם, בחינוך שהוא מקבל, באופי שלו - ועוד הרבה גורמים שבני אדם לא יכולים לדעת ולא יכולים למדוד.

כתבות נוספות