שאל את הרב

מעורב בבני עקיבא

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 15/01/06 20:12 טו בטבת התשסו

שאלה

אני בשבט מעפילים (כיתה ז')

אצלנו בסניף השבטים נפרדים. עד לשבת ארגון האחרונה לא היה לנו שום קשר עם הבנות בגילנו מלבד ילדים אחדים (שפעם אחת רצו להטיל עליהם חרםואני הייתי בין מתנגדי החרם משום שזה יפגע בגיבוש של השבט)במוצאי שבת ארגון כמדי שנה אנו עושים עם השבט (בנים בלבד עד השנה)קומזיץ אחרי ההצגות לפתע הודיעו לי שעושים עם הבנות את הקומזיץ ראיתי איך אלא שרצו להטיל חרם על ילדים שדיברו אם הבנות מחכים בקוצר רוח לקומזיץ המשותף אני התנגדתי לעשות את הקומזיץ עם הבנות אולם געתי לא התקבלה בעניין והעניין מאוד מטריד אותי ועשינו עם הבנות אני התלבטתי ועודי מתלבט על העניין חברי מנסים לשכנע אותי ואני לא מחליט מה לעשות? בבקשה תענה לי בהקדם כי זה עניין חשוב

תשובה

שלום וברכה
איני יכול לעסוק בשבט ספציפי כיוון שאיני מכיר את המציאות ואת המצב.
צריך לשקול את מה שניתן לעשות. אם מדובר בשבט בו ניתן להמשיך את ההתנהגות עד כה ולא לערב, זה בוודאי יותר טוב. התומכים בחברה צנועה מעורבת מדברים על גיל מבוגר יותר ולא על מעורבות לצורך בילוי משותף.
אם לא ניתן – כאן אני לא יכול לענות כי אני לא מכיר את המצב. לפעמים הפיתרון הוא לא ללכת* לפעמים הפיתרון הוא להסכים אולם להחליט כי הרמה דווקא תהיה גבוהה מאוד בקומזיץ זה ולא יעשו שם שטויות* לפעמים הפיתרון הוא אחר.
כדאי לדבר עם תלמיד חכם המכיר את השבט ואת המציאות טוב ממני ולשאול אותו מה כדאי לעשות.

כל טוב ובהצלחה

כתבות נוספות