שאל את הרב

מיסטיקה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 08/01/02 11:28 כד בטבת התשסב

שאלה

רציתי לשאול האם מותר לפי ההלכה ומה דעת ההלכה בקשר למספר דברים הקשורים לתחום המיסטיקה כמו: מסע אסרלי (חוויות חוץ גופניות שכולנו עוברים מידי פעם, בזמן השינה למשל ועם קצת-הרבה אימון אפשר לשלוט בזה), קריאה (גם עצמית) בכדור בדולח ובקלפים, כישופי נרות (אפשר לדעתי לראות דבר דומה ביהדות, שנוהגים אחרי שמדליקים נרות לבקש בקשות וכן בימי הולדת שאומרים לבקש משאלה ואז לכבות את הנרות) וריפוי אנרגטי כלומר ריפוי ע"י שליחת אנרגיה לאדם חולה.

תודה רבה מראש,

חני.

נ.ב. האם אתה יכול להמליץ לי על מקורות בהם אפשר למצא עוד אינפורמציה הילכתית בנושא (ספרים,אינטרנט,רבנים מסוימים שמתמכים בנושא וכו').

תשובה

בס"ד

אני לא כל כך מכיר את כל התופעות שהזכרת בשאלתך אבל בעקרון היהדות מכירה את כל הכוחות הרוחניים האלו ויודעת שאפשר להשתמש בהם בחיוב ואפשר בשלילה.

יש נביא אמת ויש נביא לגוים כמו בלעם שיש לו כוחות רוחנים לראות מה יקרה בעוד אלפי שנים אבל הוא משתמש בכוחות האלה לשקר.
האם יהיה מותר לשאול את בלעם מה לעשות?

השאלה העיקרית היא לא איזה דרך להגיע לכוחות הללו, נרות או כדור בדולח או קלפים. העיקר הוא לדעת להגיע אל הכוחות הרוחנים מתוק קדושה.
יש גורל של קודש בחלוקת הארץ ויש גורל של המן. זה קלפי וזה קלפי, ההבדל הוא בגישה.

לגבי ריפוי - הגדרים שונים מעט כי מותר להתרפא בכל דבר שהוא לא עבודה זרה של ממש כיון שלא לומדים ממנו והוא לשם הצלת נפשות. ואע"פ שהמרפא קשור לכוחות שלילים, אין איסור להתרפא מרופא גוי או אפילו מנזירות וכד'.

כתבות נוספות