שאל את הרב

דחף מיני והצורך שלי באוננות - טבעי אצל בנות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/05/22 18:52 יד באייר התשפב

שאלה

שלום (:

דבר ראשון ממש תודה על המענה! כיף לדעת שיש למי לפנות באנונימיות. אז ככה, אני שמיניסטית ואנחנו לומדות כרגע בשיעורי בח"מ על כל העניין של החיבור הפיזי בין גבר לאשה, ועל הקדושה שלו.

מיניות בכללי אצלי קיימת כבר המון שנים, פשוט בהרגשה שאני צריכה את זה.. לצערי אני מאוננת (הבנתי שזה לא אסור לנשים אבל אני מרגישה לא בסדר עם זה, ייצרית מידי ) כבר במשך כמה שנים, עם תקופות של הפסקה ואני פשוט מרגישה שאני ושאר הבנות בכיתה בכלל לא באותו ראש!

כולן כן בעניין של זוגיות אבל כאילו החלק הזה לא מושך אותן ואפילו מגעיל/מלחיץ אותן, ומבחינתי אני מרגישה צורך בזוגיות ויחד איתה- במגע, ובקיום יחסים.. אני מרגישה קצת אבודה בנושא, לא יכולה לדבר גם עם חברות שאני פתוחה איתן בהכל, כי זה בכלל לא בכיוון מחשבה שלהן, ואנשים אחרים זה לא רלוונטי..

מה אני עושה? אני רוצה שהחיבור שלי בעז"ה עם בעלי בעיתו ובזמנו יהיה בריא וטוב, ומרגיש לי שהעיסוק והמחשבות שלי בנושא קצת הורסות את זה, אשמח לעצה בנושא ובכללי מה יש לך להגיד על צורך במיניות בשלב הזה ועל האוננות.

חשוב לי לציין שאני מרגישה בשלה לגמרי לקשר זוגי מכל הבחינות, אבל הגיל לא מאפשר לי, ככה שלא רלוונטי להתחיל לחפש את האחד ):

תשובה

שואלת יקרה.

את נמצאת בגיל ההתבגרות, בו עוברים עלייך שינויים פיזיולוגיים וההורמונים "משתוללים". מחשבות, פנטזיות ועוררות מינית הם דברים טבעיים ונורמליים בגיל הזה (וגם לאחריו…).

מיניות היא לא נושא שמדברים עליו הרבה, במיוחד במגזר הדתי, ולכן בנות לפעמים טועות לחשוב שהתחושות האלו לא נורמליות. בנוסף, הרבה פעמים זה מקובל מבחינה חברתית שגבר מתעסק בנושא הזה, ונשים - פחות. אבל למעשה, גם נשים חוות עוררות מינית, וכאמור, זה נורמלי לחלוטין!

אני מבינה את הרצון שלך לדבר על הנושא הזה, ואת התחושה כאילו את היחידה שחווה את הצורך. קודם כל, יתכן שהבנות סביבך כן חושבות על הנושא הזה, אבל מתביישות לשתף. כאמור, זה לא נושא שמדברים עליו באופן גלוי, מה גם שזה נושא די מביך… בנוסף, כל אחת היא שונה וחווה את הדברים אחרת. יש בנות שמתעסקות בנושא הזה יותר ויש כאלה שפחות. יש בנות שזה מלחיץ אותן וחוששות מזה, ויש כאלה שמצפות לכך. אז יכול להיות שאותן בנות שהעלית את זה בפניהן לא מרגישות כמוך, אבל את יכולה להיות בטוחה שיש הרבה שכן מרגישות ככה…

הרצון שלך שזה יהיה חלק מהזוגיות גם הוא נורמלי והגיוני, וטוב שזה הרצון שלך - כי זוגיות בריאה מורכבת מכל ההיבטים, גם הפיזי, גם הנפשי, גם הרוחני. כמובן, בעתו ובזמנו!

לגבי המחשבות שלך על הנושא והחשש שזה ישפיע על הזוגיות שלך בהמשך. תראי, חשוב לפתח תפיסה בריאה בנושא של מיניות. התפיסות שלנו יכולות להיות מושפעות, בלי שנשים לב, מדברים שאנחנו נחשפים אליהם בתקשורת, בסרטים, בספרים וכו'. זה דבר שיכול להשפיע בעתיד על הזוגיות שלנו, כי נבוא עם ציפיות מסויימות מהזוגיות. לכן, כדאי להשתדל שלא להיחשף לדברים שישפיעו לרעה על התפיסה שלנו את המיניות. זה דבר שאנחנו יכולים לשלוט בו במידה מסויימת. מצד שני, המחשבות והעוררות מושפעים מהיבטים פיזיולוגיים, כמו שציינתי בהתחלה. לכן, הן לא תמיד בשליטתנו. לחשוב מחשבות זה נורמלי! כל עוד הן לא באות לידי ביטוי במעשים שיכולים לפגוע בנו. תוכלי לחפש ביוטיוב את הסרטונים של מאור קפלן בנושא, וללמוד עוד קצת על התחום החשוב. כדאי גם לקרוא את המאמרים של הרבנית אוריה מבורך באתר חברים מקשיבים:

https://www.makshivim.org.il/blog/categories/%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%9A

אני מבינה שיש לך צורך לשתף ולדבר על הנושא הזה, לכן, אולי כדאי למצוא מישהי מהסביבה שלך שאת סומכת עליה ויכולה לדבר איתה, לשאול, להתייעץ בתחום הזה. לפי מה שכתבת עם החברות זה פחות רלוונטי, אז אולי את יכולה למצוא מישהי אחרת שאת יכולה לפנות אליה להתייעצות - מישהי שאת סומכת עליה כמו יועצת ביה"ס, מחנכת, קרובת משפחה, מדריכה, רבנית? אני מזמינה אותך גם לפנות אלינו בשיחת טלפון, ווצאפ או להמשיך לכתוב לנו באתר. אנחנו תמיד כאן לכל שאלה. המוקד הטלפוני שלנו זמין עבורך במספר: כוכבית 8298. אפשר גם כאן באתר בשאלה חדשה, או בווטסאפ: 052-468-3927. נשמח לדבר איתך!

רעות

כתבות נוספות